4 czerwca 2022 - materiał archiwalny
4 czerwca 2022 - materiał archiwalny


W sobotę, 4 czerwca na boisku Towarzystwa Sportowego Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a został rozegrany 13. piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozgrywki, które odbywały się po dwuletniej przerwie, spowodowanej przez pandemię COVID-19, wygrała drużyna z zajezdni tramwajowej Podgórze. Motorniczowie w finale pokonali 2:1 kierowców z zajezdni autobusowej Płaszów. 

Trzecie miejsce wywalczyli kierowcy z zajezdni Wola Duchacka, pokonując w rzutach karnych motorniczych z zajezdni Nowa Huta.

Kolejne miejsca zajęły drużyny: PKP PLK, kierowcy z zajezdni Bieńczyce, ZUE SA i PKM Tychy.

Najlepszym strzelcem turnieju został Kacper Klimczyk z zajezdni Płaszów. Najlepszym bramkarzem został wybrany Marcin Fraś z drużyny Podgórze. Drużyną Fair Play został występujący po raz pierwszy w turnieju zespół PKM Tychy. Wręczona została także nagroda dla najstarszego strzelca turnieju, którym został Tadeusz Kościelniak z PKM Tychy.

Puchary i medale dla zwycięzców i wszystkich uczestników 13. Turnieju im. P. Pruchnickiego wręczał Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA w Krakowie.

W tegorocznym turnieju wzięło udział osiem zespołów. Poza drużynami złożonymi z pracowników MPK, pracujących w pięciu krakowskich zajezdniach – Wola Duchacka. Płaszów, Bieńczyce, Nowa Huta i Podgórze, zagrali pracownicy PKP PLK, PKM Tychy oraz ZUE SA. Pierwsze mecze rozpoczęły się o godzinie 9.00. Finał rozgrywek został rozegrany o godzinie 13.30.

Turniej piłkarski organizowany jest przez motorniczych z zajezdni tramwajowej Podgórze, aby upamiętnić zmarłego motorniczego Piotra Pruchnickiego, założyciela drużyny piłkarskiej w tej zajezdni.

Wyniki 13. Turnieju o Puchar im. P. Pruchnickiego są dostępne na profilu Liga MPK w Krakowie na Facebooku.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.