4 czerwca 2022 - materiał archiwalny
4 czerwca 2022 - materiał archiwalny


W sobotę, 4 czerwca na boisku Towarzystwa Sportowego Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a został rozegrany 13. piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze. Rozgrywki, które odbywały się po dwuletniej przerwie, spowodowanej przez pandemię COVID-19, wygrała drużyna z zajezdni tramwajowej Podgórze. Motorniczowie w finale pokonali 2:1 kierowców z zajezdni autobusowej Płaszów. 

Trzecie miejsce wywalczyli kierowcy z zajezdni Wola Duchacka, pokonując w rzutach karnych motorniczych z zajezdni Nowa Huta.

Kolejne miejsca zajęły drużyny: PKP PLK, kierowcy z zajezdni Bieńczyce, ZUE SA i PKM Tychy.

Najlepszym strzelcem turnieju został Kacper Klimczyk z zajezdni Płaszów. Najlepszym bramkarzem został wybrany Marcin Fraś z drużyny Podgórze. Drużyną Fair Play został występujący po raz pierwszy w turnieju zespół PKM Tychy. Wręczona została także nagroda dla najstarszego strzelca turnieju, którym został Tadeusz Kościelniak z PKM Tychy.

Puchary i medale dla zwycięzców i wszystkich uczestników 13. Turnieju im. P. Pruchnickiego wręczał Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA w Krakowie.

W tegorocznym turnieju wzięło udział osiem zespołów. Poza drużynami złożonymi z pracowników MPK, pracujących w pięciu krakowskich zajezdniach – Wola Duchacka. Płaszów, Bieńczyce, Nowa Huta i Podgórze, zagrali pracownicy PKP PLK, PKM Tychy oraz ZUE SA. Pierwsze mecze rozpoczęły się o godzinie 9.00. Finał rozgrywek został rozegrany o godzinie 13.30.

Turniej piłkarski organizowany jest przez motorniczych z zajezdni tramwajowej Podgórze, aby upamiętnić zmarłego motorniczego Piotra Pruchnickiego, założyciela drużyny piłkarskiej w tej zajezdni.

Wyniki 13. Turnieju o Puchar im. P. Pruchnickiego są dostępne na profilu Liga MPK w Krakowie na Facebooku.

Galeria

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.