24 marca 2022 - materiał archiwalny
24 marca 2022 - materiał archiwalny

W gablotach krakowskich przystanków pojawią się nowe rozkłady jazdy. Co się zmieni? Przede wszystkim do nazw przystanków znajdujących się w granicach administracyjnych Krakowa dodany zostanie numer. Będzie on zgodny z numerem znajdującym się przy nazwie na wiatach oraz słupkach przystankowych (proces dodawania numerów obok tych nazw rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku i został już zakończony).

Nowością będzie również dodanie przy nazwie każdego przystanku umieszonego w gablocie maksymalnego rozkładowego czasu przejazdu. Dzięki tej informacji pasażer będzie mógł lepiej przewidzieć czas przejazdu oraz zaplanować swoją podróż. Będzie to na pewno przydatne przy wyborze właściwego biletu.

To nie koniec zmian. Wszystkie godziny odjazdu w rozkładach będą drukowane bardziej czytelną czcionką. Dzięki lepszemu wykorzystaniu miejsca na tabliczce przystankowej, osoby słabowidzące łatwiej odczytają interesujące ich godziny odjazdu. Ponadto, na liniach aglomeracyjnych nazwy miejscowości, widoczne u góry rozkładu jazdy, przez które przejeżdżają autobusy, będą pisane w kwadratowych nawiasach co spowoduje, że będą lepiej widoczne.

Pierwsze rozkłady jazdy w nowej szacie graficznej zostaną umieszczone w nocy 26 marca na wszystkich przystankach linii, których godziny odjazdów zmieniają się m.in. ze względu na zakończenie remontu torowiska w ciągu ul. Zakopiańskiej. Kolejne rozkłady jazdy uwzględniające wyżej opisane zmiany, będą drukowane systematycznie, przy okazji wprowadzania korekt rozkładów jazdy lub zmian wynikających z prowadzonych remontów.

Numer słupka przystankowego zostanie również dodany do rozkładów jazdy prezentowanych na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.

Nowa szata graficzna rozkładów jazdy zostaje wprowadzona z myślą o naszych pasażerach, aby podróżowanie w Krakowie i aglomeracji stawało się coraz łatwiejsze. Dodanie numerów na przystankach oraz w nowych rozkładach jazdy będzie szczególnie przydatne dla osób, które słabiej orientują się w topografii Krakowa.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.