25 października 2021 - materiał archiwalny
25 października 2021 - materiał archiwalny

Zwiedzanie zajezdni tramwajowej, muzyka, piosenki i torty - to atrakcje przygotowane dla starszych mieszkańców Krakowa korzystających z Centrów Aktywności Seniorów, którzy odwiedzili w niedzielę, 24 października zajezdnię tramwajową Podgórze. Podczas Dnia Otwartego, który zorganizowało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA i miasto Kraków bawiło się kilkaset osób. Każdy kto odwiedził zajezdnię tramwajową mógł zobaczyć z bliska jak funkcjonuje nowoczesna Stacja Obsługi Tramwajów, w której stacjonują i są modernizowane wagony. Wśród atrakcji zaplanowanych dla seniorów odbywał się pokaz hamowania tramwaju, który miał uświadomić seniorom jak trudno jest zatrzymać taki pojazd i jak ważne jest bezpieczne przechodzenie przez torowiska. Podczas prezentacji nowoczesnych i zabytkowych pojazdów seniorzy mogli się przekonać jak bardzo zmienił się krakowski tabor i jak wiele udogodnień dla osób starszych pojawiło się w nowoczesnych krakowskich tramwajach i autobusach. Seniorzy, którzy nie mają jeszcze prawa do darmowych przejazdów mogli zobaczyć jak łatwy i bezpieczny jest zakup biletów w automatach biletowych.

Po tych atrakcjach seniorzy zostali zaproszeni na część artystyczną. Punktualnie o godz. 16.30 na hali stacji obsługi remontów odbyło się krojenie tortów ozdobionych autobusami z lukru. Pierwsze kawałki tortu pokroili Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA, Katarzyna Bury, członek zarządu MPK SA, Sybilla Borowiecka, przedstawicielka Stowarzyszenia Radosny Senior w Krakowie oraz Antoni Wiatr, przewodniczący Rady Krakowskich Seniorów. Na koniec odbył się koncert piosenek z repertuaru Edith Piaf i Krzysztofa Krawczyka. Dzień seniora w MPK SA został zorganizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Radosny Senior w Krakowie.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.