5 października 2021 - materiał archiwalny
5 października 2021 - materiał archiwalny

Jeden z dziesięciu nowo zakupionych defibrylatorów, które zostały przekazane do zainstalowania w ogólnodostępnych miejscach na terenie Krakowa, jest już dostępny w budynku poczekalni przy pętli Czerwone Maki P+R.

Urządzenia zostały kupione w ramach programu „Bezpieczny Kraków”, a ich uroczyste przekazanie odbyło się 1 października.  

 

Urządzenia zostały kupione w ramach programu „Bezpieczny Kraków”, a ich uroczyste przekazanie odbyło się 1 października.  

Przypomnijmy, że do tej pory w przestrzeni publicznej Krakowa zostało oddanych do użytku 31 urządzeń. 29 defibrylatorów umieszczono w miejscach publicznych i są one powszechnie dostępne, a dwa znajdują się na wyposażeniu radiowozów straży miejskiej.

Lokalizację wszystkich urządzeń AED dostępnych publicznie na terenie Krakowa (również tych, które zamontowały inne podmioty i instytucje) można zobaczyć na aktualizowanej na bieżąco mapie w serwisie programu „Bezpieczny Kraków” pod adresem bezpieczny.krakow.pl/ratuj.

Warto pamiętać, że podjęcie resuscytacji krążeniowo-oddechowej z użyciem defibrylatora serca w jak najkrótszym czasie od wystąpienia nagłego zatrzymania krążenia, zwiększa szansę na przeżycie osoby poszkodowanej. Dlatego tak ważne jest, aby urządzenia AED były rozmieszczone w przestrzeni publicznej i w miejscach łatwo dostępnych.

Urządzenia AED są bezpieczne i łatwy w obsłudze, gdyż krok po kroku za pomocą poleceń głosowych i wizualnych przeprowadzą przez akcję ratowniczą.

Więcej na temat AED na stronie internetowej bezpieczny.krakow.pl.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.