4 października 2021 - materiał archiwalny
4 października 2021 - materiał archiwalny

W sobotę, 2 października na boisku sportowym TS Tramwaj przy ul. Praskiej 61a odbył się VII Turniej Piłkarski o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa, w którym rywalizowało 11 zespołów.

Zwycięzcą turnieju został zespół złożony z policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, który w finale pokonał drużynę z Komendy Miejskiej Straży Pożarnej. Puchar dla najlepszej drużyny wręczył Andrzej Kulig, zastępca Prezydenta Krakowa, a medale Krzysztof Kowal, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej. Puchar za drugie miejsce dla zespołu Straży Pożarnej wręczył Sławomir Pietrzyk, wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa wraz z str. bryg. Pawłem Knapikiem, Komendantem Miejskim Państwowej Straży Pożarnej. W meczu o trzecie miejsce rywalizowały drużyny Wodociągów Miasta Krakowa SA z zespołem Straży Miejskiej Miasta Krakowa. Lepsi okazali się pracownicy Wodociągów Miasta Krakowa, którzy odebrali puchar z rąk przedstawiciela Małopolskiego Związku Piłki Nożnej – Kazimierza Śliwińskiego.

Puchar dla zespołu Straży Miejskiej za zajęcie 4. miejsca wręczył Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes Zarządu MPK SA w Krakowie wraz z insp. Zbigniewem Nowakiem – Komendantem Miejskim Policji w Krakowie.

Kolejne miejsca w turnieju zajęły następujące drużyny – 5. miejsce – MPEC SA , 6. MPO Sp. z o.o. (medale dla drużyny wręczył Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE SA), 7. drużyna kierowców MPK SA (medale dla drużyny wręczył Daniel Kośmider ze Straży Miejskiej Miasta Krakowa), 8. ZUE SA, 9. drużyna motorniczych MPK SA, 10. ZIS, 11. MARR.

Drużyną Fair Play całego turnieju został wybrany zespół złożony z pracowników Zarządu Infrastruktury Sportowej. Puchar i nagrody dla zawodników wręczył Piotr Ziętara, prezes Zarządu Wodociągów Miasta Krakowa SA.

Najlepszym bramkarzem turnieju został Kamil Sowa z drużyny Policji – w nagrodę otrzymał rękawice bramkarskie od Stanisława Bisztygi, radnego sejmiku małopolskiego. Najlepszym zawodnikiem został wybrany Szczepan Hyży z Wodociągów Miasta Krakowa, a królem strzelców z sześcioma golami został Kacper Pandyra z MPEC SA (nagrodę wręczył Marcin Kandefer, członek zarządu KHK SA). Nagrodę indywidulaną odebrał także najstarszy uczestnik turnieju – Zbigniew Przygoda z ZIS.  

W turnieju wystąpiły drużyny złożone z pracowników miejskich spółek – motorniczych i kierowców z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie, pracowników Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o., Zarządu Infrastruktury Sportowej, a także zespół złożony z policjantów Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, zespół Straży Miejskiej Miasta Krakowa, Komendy Miejskiej Straży Pożarnej, Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego oraz ZUE SA.

Zespoły zostały podzielone na trzy grupy po cztery zespoły. Pierwsze mecze rozpoczęły się o 8.00. Mecze były rozgrywane na dwóch równoległych boiskach. Puchar dla najlepszej drużyny ufundował Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, który całe wydarzenie objął honorowym patronatem.

Organizując ten turniej Zarząd TS Tramwaj kontynuuje rozpoczęte siedem lat temu rozgrywki piłkarskie. W ubiegłym roku turniej nie mógł się odbyć z powodu pandemii COVID-19. Turniej o Puchar Prezydenta to nie tylko promocja Krakowa przez sport, ale także znakomita okazja do nawiązania relacji wśród pracowników krakowskich instytucji, które na co dzień służą mieszkańcom.

Rywalizacja pracowników zatrudnionych w miejskich spółkach oraz służbach porządkowych jest możliwa dzięki wsparciu miejskich spółek: Krakowskiego Holdingu Komunalnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej SA, Wodociągów Miasta Krakowa SA, Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Sp. z o.o

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.