31 sierpnia 2021 - materiał archiwalny
31 sierpnia 2021 - materiał archiwalny

W związku z kolejkami przed Punktami Sprzedaży Biletów przypominamy, że większość spraw związanych z zakupem biletów oraz uzyskaniem uprawnień Karty Krakowskiej można załatwić przez Internet, nie wychodząc z domu.  

Apelujemy, aby mieszkańcy oraz osoby płacące podatki w Krakowie składały wnioski o wydanie/przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej przez Internet na stronie www.kk.krakow.pl. Przypominamy, że nie trzeba już przynosić potwierdzenia rozliczania podatku do PSB. Można to zrobić on-line wysyłając na adres okazpit@kk.krakow.pl skan np. pierwszej strony PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO).   

Bez wychodzenia z domu można także kupić bilety okresowe korzystając z aplikacji mKKM oraz mKK. Obie aplikacje są bezpłatne, można je pobrać ze sklepów  internetowych.  

Osoby, które ukończyły 18 lat, a ich wniosek Karty Krakowskiej jest podpięty pod konto rodzica mogą samodzielnie złożyć wniosek o wydanie uprawnień on-line, bez konieczności wizyty w PSB: 

- jeżeli posiadają aplikację mobilną mKK to wystarczy, że się zalogują na stronie www.kk.krakow.pl i tam złożą wniosek o przedłużenie uprawnień

- jeżeli posiadają uprawnienia na każdym innym nośniku (karta plastikowa KK, KKM, MKA i KKR3+ oraz aplikacje mKKM i iMKA) mogą się skontaktować z infolinią Karty Krakowskiej dzwoniąc na numer 12 254 14 00 lub pisząc na adres kontakt@kk.krakow.pl, aby podać swój adres mailowy, który umożliwi im zarejestrowanie się, a następnie zalogowanie do samodzielnego konta Karty Krakowskiej.

Informujemy, że obecnie działa pięć Punktów Sprzedaży Biletów (przy ul. Podwale, al. Powstańców Wielkopolskich, obok pętli Krowodrza Gorka i Dworzec Główny Wschód oraz w Nowej Hucie przy Centrum D). Wszystkie punkty działają zgodnie z obowiązującymi zasadami sanitarnymi.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.