20 sierpnia 2021 - materiał archiwalny
20 sierpnia 2021 - materiał archiwalny



W ramach wieloletniej współpracy MPK SA w Krakowie z Katedrą Pojazdów Szynowych i Transportu Politechniki Krakowskiej rozpoczęte zostały pilotażowe szkolenia kandydatów na motorniczych z wykorzystaniem symulatora tramwaju NGT6, który znajduje się na uczelni. Zanim kandydaci odbywający kurs u krakowskiego przewoźnika wsiądą do prawdziwego wagonu, mogą trenować prowadzenie tramwaju w takim urządzeniu. Pierwsza grupa kandydatów odbyła już takie szkolenie w piątek, 20 sierpnia. Uczestnicy zajęć mogli w praktyce wykorzystać zdobytą już na kursie wiedzę teoretyczną z prowadzenia tramwaju. Dzięki symulatorowi mogli poczuć się jak w prawdziwym pojeździe, ruszać i zatrzymywać się na przystankach, zmieniać zwrotnice oraz przejeżdżać przez różnego rodzaju skrzyżowania.

- Wszystkie osoby były bardzo zadowolone z tego szkolenia – podkreśla Maciej Górowski – pomysłodawca i instruktor symulatora z Politechniki Krakowskiej.

Szkolenie z wykorzystaniem symulatora ma jeszcze bardziej pomóc w jak najlepszym przygotowaniu kandydatów do pracy na stanowisku motorniczego. Jeżeli obecne pilotażowe zajęcia zostaną pozytywnie ocenione przez uczestników to zostaną one na stałe wprowadzone jako element kursu na motorniczego w Krakowie.
Szkolenia takie miały być już realizowane wcześniej, jednak plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.