2 lipca 2021 - materiał archiwalny
2 lipca 2021 - materiał archiwalny

Na ulicach Krakowa i kilku podkrakowskich gmin będzie testowany nietypowy autobus Solarisa. Wyróżnia go przede wszystkim to, że w środku znajduje się znacznie więcej miejsc siedzących niż w autobusach o tej samej długości, które obecnie posiada MPK SA. Testowany autobus ma bowiem aż 41 wygodnych foteli. Z tego też powodu krakowski przewoźnik chce sprawdzić ten pojazd na trasach aglomeracyjnych, gdzie przejazd trwa dłużej niż w granicach Krakowa. Chodzi o to, aby na takich liniach, jak najwięcej osób mogło podróżować zajmując miejsca siedzące.

Testy autobusu Solarisa zostały zaplanowane na najbliższe trzy tygodnie. Autobus będzie kursował na linii nr 202 (Czyżyny Dworzec – Łososkowice Remiza), 207 (Krowodrza Górka – Trojanowice Pętla) oraz 228 (Bronowice Małe – Chrosna Pętla).

Dla MPK SA bardzo ważna jest opinia pasażerów podróżujących tym autobusem. Dlatego prosimy o wypełnianie ankiet dostępnych wewnątrz tego pojazdu oraz dzielenie się opiniami na naszych portalach społecznościowych: Facebook i twitter. Te opinie będą miały wpływ na ewentualną decyzję o zakupie tego typu pojazdów do obsługi linii aglomeracyjnych. Ważna będzie także opinia kierowców dotycząca m.in. zwrotności autobusu na podkrakowskich drogach.

Testowany autobus Solarisa ma długość ok. 12 metrów, waży ok. 9,5 tony  i jest wyposażony w silnik spełniający europejską normę Euro 6. Ze względu na większą liczbę siedzeń jest wyposażony w dwie pary drzwi. Posiada klimatyzację, automat biletowy i system informacji pasażerskiej. Jednocześnie może nim podróżować 87 osób, z czego 41 na miejscach siedzących.

Galeria

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.