2 lipca 2021 - materiał archiwalny
2 lipca 2021 - materiał archiwalny

Na ulicach Krakowa i kilku podkrakowskich gmin będzie testowany nietypowy autobus Solarisa. Wyróżnia go przede wszystkim to, że w środku znajduje się znacznie więcej miejsc siedzących niż w autobusach o tej samej długości, które obecnie posiada MPK SA. Testowany autobus ma bowiem aż 41 wygodnych foteli. Z tego też powodu krakowski przewoźnik chce sprawdzić ten pojazd na trasach aglomeracyjnych, gdzie przejazd trwa dłużej niż w granicach Krakowa. Chodzi o to, aby na takich liniach, jak najwięcej osób mogło podróżować zajmując miejsca siedzące.

Testy autobusu Solarisa zostały zaplanowane na najbliższe trzy tygodnie. Autobus będzie kursował na linii nr 202 (Czyżyny Dworzec – Łososkowice Remiza), 207 (Krowodrza Górka – Trojanowice Pętla) oraz 228 (Bronowice Małe – Chrosna Pętla).

Dla MPK SA bardzo ważna jest opinia pasażerów podróżujących tym autobusem. Dlatego prosimy o wypełnianie ankiet dostępnych wewnątrz tego pojazdu oraz dzielenie się opiniami na naszych portalach społecznościowych: Facebook i twitter. Te opinie będą miały wpływ na ewentualną decyzję o zakupie tego typu pojazdów do obsługi linii aglomeracyjnych. Ważna będzie także opinia kierowców dotycząca m.in. zwrotności autobusu na podkrakowskich drogach.

Testowany autobus Solarisa ma długość ok. 12 metrów, waży ok. 9,5 tony  i jest wyposażony w silnik spełniający europejską normę Euro 6. Ze względu na większą liczbę siedzeń jest wyposażony w dwie pary drzwi. Posiada klimatyzację, automat biletowy i system informacji pasażerskiej. Jednocześnie może nim podróżować 87 osób, z czego 41 na miejscach siedzących.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.