28 listopada 2008 - materiał archiwalny

W sobotę skończy się remont ul. Starowiślnej. Tym samym linie tramwajowe nr 1, 13, 19, 24 i 34 wróciły na swoje stare trasy. Po zmienionej trasie kursuje tylko linia nr 21, w związku z remontem torowiska w ciągu ul. Ujastek Mogilski. Linia ta jest kierowana do Walcowni. Więcej informacji można znaleźć w naszych komunikatach.

Warto zwrócić uwagę, że na przebudowanym skrzyżowaniu Dietla/Starowiślna oraz na wyremontowanym odcinku ul. Starowiślnej (od ul. Dietla do Poczty Głównej), powstał nowy pas dla rowerów do jazdy „pod prąd” w kierunku Poczty Głównej.

Pas rowerowy (tzw. kontrapas) rozpoczyna się przed wjazdem na skrzyżowanie ul. Starowiślnej z ul. Dietla, dalej biegnie przez tarczę skrzyżowania wzdłuż torowiska tramwajowego. Następnie, ok. 40 m za skrzyżowaniem z ul. Dietla, na wysokości budynku narożnego z filarkami, przed dojazdem do przystanku tramwajowego Starowiślna w kierunku Poczty Głównej pas rowerowy będzie skierowany na torowisko (wjazd na torowisko jest regulowany odrębną sygnalizacją świetlną). W odległości ok. 50 m za przystankiem tramwajowym ruch rowerów jest ponownie skierowany na odrębny kontrapas rowerowy biegnący wzdłuż torowiska tramwajowego do przystanku Poczta Główna. Przed przystankiem, obok budynku Dziennika Polskiego ścieżka rowerowa jest poprowadzona w ul. Wielopole i nie koliduje bezpośrednio z peronem przystankowym.

Jednocześnie informujemy, że jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Umożliwi on rowerzystom korzystanie ze wspólnego odcinka torowiska tramwajowego. Do rowerzystów apelujemy o ostrożną jazdę i nie wjeżdżanie bezpośrednio pod jadące tramwaje, które nawet jadąc z niewielką prędkością nie są w stanie wyhamować w miejscu.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.