14 czerwca 2021 - materiał archiwalny
14 czerwca 2021 - materiał archiwalny

W piątek, 11 czerwca pracownicy krakowskiego przewoźnika zakończyli najdłuższy w historii sezon rozgrywek Ligi MPK. Z powodu pandemii COVID-19 w 2020 roku nie odbył się ani jeden mecz tych wewnętrznych rozgrywek. Przypomnijmy, że była to dziewiąta edycja piłkarskiej ligi MPK, która rozpoczęła się w 2019 roku.  Zwyciężyli kierowcy z zajezdni autobusowej Bieńczyce. Drugie miejsce zajęli kierowcy z Woli Duchackiej, a trzecie motorniczowie z Nowej Huty. Na czwartym miejscu znalazła się drużyna Instruktorów, na piątym motorniczowie z Podgórza, a na szóstym kierowcy z zajezdni autobusowej Płaszów. Drużyną Fair Play został wybrany zespół Instruktorów. Najlepszym strzelcem został Michał Mądry, napastnik kierowców z Woli Duchackiej. Najlepszym bramkarzem został członek zwycięskiej drużyny z Bieńczyc – Jarosław Wójcik. Puchary i medale wręczał zawodnikom wiceprezes zarządu MPK SA – Mariusz Szałkowski.

Kierowcy, motorniczowie, mechanicy, instruktorzy oraz inspektorzy ruchu swoje mecze rozgrywali na boisku sportowym TS Tramwaj przy ul. Praskiej 61a. W obecnym sezonie Ligi MPK wystąpiło sześć drużyn, w których grali pracownicy z zajezdni tramwajowej Podgórze i Nowa Huta, zajezdni autobusowej Wola Duchacka, Płaszów i Bieńczyce oraz pracownicy Stacji Obsługi i Remontów, instruktorzy i pracownicy Działu Zarządzania Ruchem.

Pierwsza edycja rozgrywek Ligi MPK miała miejsce w 2011 roku. Obecnie w Lidze MPK bierze udział sześć zespołów. Wszyscy zawodnicy to pracownicy krakowskiego przewoźnika.

Szczegółowe informacje o rozgrywkach piłkarskich organizowanych przez pracowników MPK SA, w tym aktualne wyniki są dostępne na stronie: www.facebook.com/ligampkkrakow

Fot. G. Ziernicki

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.