9 lutego 2021 - materiał archiwalny
9 lutego 2021 - materiał archiwalny

Intensywne opady śniegu oraz marznącego deszczu spowodowały w poniedziałek, 8 lutego duże trudności w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Z powodu śliskich i zaśnieżonych dróg część linii aglomeracyjnych została skrócona lub miała zmienione trasy. Utrudnienia nie ominęły także pasażerów linii tramwajowych. Duże problemy w kursowaniu tramwajów spowodowały zablokowane zwrotnice. Z tego powodu szczególnie w centrum miasta tramwaje musiały być kierowane na trasy objazdowe. W związku z prognozowanymi intensywnymi opadami ZDMK skierował dodatkowe brygady pogotowia do odśnieżania rozjazdów na torowiskach wspólnych z jezdnią.

Blokowanie zwrotnic na torowiskach prowadzonych w jednym przekroju z jezdnią, takie jak 8 lutego to rzadkie zjawisko i jest związane z bardzo dużymi opadami  utrudniającymi prace służb odśnieżających. Każda zwrotnica ma system grzewczy, który roztapia śnieg i lód – jednak przy bardzo dużych opadach w zwrotnicy ubijana jest tak duża ilość śniegu i lodu, że niezbędne jest ręczne oczyszczenie czy też jego rozpuszczenie. Przy czym warto zaznaczyć, że do takiej sytuacji dochodzi niezwykle rzadko. Zazwyczaj służby utrzymaniowe usuwają śnieg z torowiska zanim zostanie on ubity.

We wtorek, 9 lutego komunikacja miejska funkcjonowała od rana już bez utrudnień. Zarząd Dróg Miasta Krakowa, odpowiedzialny za torowiska, w ramach akcji "Zima" nadal cały czas pozostaje w stałym kontakcie z koordynatorem akcji (MPO) oraz przewoźnikiem (MPK SA). Wszystko po to, aby jak najlepiej przygotować się do prognozowanych opadów śniegu i niskich temperatur.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.