16 listopada 2020 - materiał archiwalny
16 listopada 2020 - materiał archiwalny

Dostawy nowych tramwajów przynoszą kolejne efekty dla pasażerów. Od dzisiaj zmienił się na stałe tabor obsługujący linię nr 3, która łączy Nowy Bieżanów P+R z Krowodrzy Górką. Kursują na niej wyłącznie wagony NGT8 o długości ok. 33 metrów, wśród których cześć to właśnie Lajkoniki (16 listopada na tej trasie kursuje ich siedem). To oznacza, że na tej popularnej linii nie będą się już pojawiać mniej pojemne wagony NGT6 o długości 26 metrów. Skierowanie Lajkoników na linię nr 3 to odpowiedź na apele mieszkańców Nowego Bieżanowa, którzy prosili o pojemniejsze wagony na tej trasie.

Przypomnijmy, że dzięki dostawom Lajkoników na linii nr 52 (Czerwone Maki P+R – Os. Piastów) nie kursują już wagony E1 i c3, popularnie nazywane „wiedeńczykami”.

Dobra wiadomość dla mieszkańców jest też taka, że z fabryki Stadlera w Siedlcach dotarł do Krakowa kolejny 20 Lajkonik (nr HY853). Tramwaj jest już na terenie Stacji Obsługi w Podgórzu i przed wyjazdem na linię będzie przechodzi ostatnie odbiory techniczne.  Wagon dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta. Na liniach regularnych dla pasażerów jest już dostępnych 17 tych nowoczesnych wagonów.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.