5 listopada 2020 - materiał archiwalny
5 listopada 2020 - materiał archiwalny

Są już pierwsze efekty realizacji dostaw Lajkoników. Na linię nr 52 łączącej Czerwone Maki P+R z nowohuckim os. Piastów zgodnie z aktualnym rozdziałem taboru nie są już kierowane wysokopodłogowe wagony E1 i c3 popularnie nazywane „wiedeńczykami” (to skutek skierowania Lajkoników na linię nr 50, które zastępują tam Krakowiaki). Do dyspozycji pasażerów na trasie linii nr 52 są wyłącznie najdłuższe w Polsce tramwaje, czyli ok. 43 metrowe Krakowiaki i potrójne składy wagonów 105Na. Wszystko po to, aby na tej bardzo popularnej linii zapewnić pasażerom możliwość zachowania jak największego dystansu podczas podróży.

Dzięki dostawom nowych Lajkoników z ruchu systematycznie wycofywane są najstarsze i wymagające już prac remontowych wysokopodłogowe wagony E1 i c3 oraz 105Na. Dodatkowo Lajkoniki dają także możliwość zastępowania na liniach mniej pojemnych wagonów. Tak się dzieje na linii nr 3, na której nowe tramwaje o długości ponad 33 m zastępują mniej pojemne wagony NGT6 o długości 26 m.

Przypomnijmy, że pasażerów wozi już 15 Lajkoników, które najczęściej kursują na linii nr 3, 18 i 50.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.