2 października 2008 - materiał archiwalny

Po wczorajszych emocjach związanych z rywalizacją kierowców i mechaników w konkursie „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, dziś przyszła pora na motorniczych i elektromechaników.

Do rywalizacji stanęło 10 motorniczych i 9 elektromechaników z dwóch zajezdni tramwajowych Nowa Huta i Podgórze.

Konkurencje, w których rywalizowali motorniczowie nie były łatwe. Najpierw musieli oni wagonem 105 Na pokonać krótki odcinek trasy z prędkością dokładnie 10 km na godz. Na kolejnym odcinku  mogli rozwinąć dowolną prędkość. Trudność polegała jednak na tym, aby motorniczy zdawał sobie sprawę z jaką szybkością jedzie. Prędkość  podana przez motorniczego była porównywana z cyfrą jaką wyświetlił radar.  Ostatnią konkurencją na trasie było zatrzymanie wagonu w odległości jak najbardziej zbliżonej do 2 metrów od znaku „STOP” uważając przy tym, aby nie stanąć na tzw. przerywaczu w sieci zasilającej, gdzie nie ma napięcia. Dodatkowym utrudnieniem dla motorniczych był pojemnik z wodą ustawiony wewnątrz wagonu, który po skończonej jeździe trafiał na wagę. Im był on lżejszy z powodu braku wody, tym mniej punktów zdobywał motorniczy.

We wszystkich tych konkurencjach najlepszy okazał się motorniczy z Zajezdni Nowa Huta Artur Budek. Kolejne miejsca zajęli motorniczowie z Podgórza: 2 miejsce zajął Dariusz Boroń, a 3. Piotr Chmielarski. Drużynowo najlepsi okazali się jednak motorniczowie z zajezdni Nowa Huta.

W rywalizacji mechaników również zwyciężyli pracownicy z Nowej Huty i to zarówno w rywalizacji drużynowej jak i indywidualnej. Najlepszym mechanikiem został Marek Kamiński. 2. miejsce uzyskał Andrzej Lenda a 3. Tomasz Korczek. Mechanicy oprócz rozwiązywania testów z wiedzy teoretycznej rywalizowali w konkurencjach praktycznych: m.in. wymianie kasownika i wycieraczki na czas.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.