2 października 2008 - materiał archiwalny

Po wczorajszych emocjach związanych z rywalizacją kierowców i mechaników w konkursie „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, dziś przyszła pora na motorniczych i elektromechaników.

Do rywalizacji stanęło 10 motorniczych i 9 elektromechaników z dwóch zajezdni tramwajowych Nowa Huta i Podgórze.

Konkurencje, w których rywalizowali motorniczowie nie były łatwe. Najpierw musieli oni wagonem 105 Na pokonać krótki odcinek trasy z prędkością dokładnie 10 km na godz. Na kolejnym odcinku  mogli rozwinąć dowolną prędkość. Trudność polegała jednak na tym, aby motorniczy zdawał sobie sprawę z jaką szybkością jedzie. Prędkość  podana przez motorniczego była porównywana z cyfrą jaką wyświetlił radar.  Ostatnią konkurencją na trasie było zatrzymanie wagonu w odległości jak najbardziej zbliżonej do 2 metrów od znaku „STOP” uważając przy tym, aby nie stanąć na tzw. przerywaczu w sieci zasilającej, gdzie nie ma napięcia. Dodatkowym utrudnieniem dla motorniczych był pojemnik z wodą ustawiony wewnątrz wagonu, który po skończonej jeździe trafiał na wagę. Im był on lżejszy z powodu braku wody, tym mniej punktów zdobywał motorniczy.

We wszystkich tych konkurencjach najlepszy okazał się motorniczy z Zajezdni Nowa Huta Artur Budek. Kolejne miejsca zajęli motorniczowie z Podgórza: 2 miejsce zajął Dariusz Boroń, a 3. Piotr Chmielarski. Drużynowo najlepsi okazali się jednak motorniczowie z zajezdni Nowa Huta.

W rywalizacji mechaników również zwyciężyli pracownicy z Nowej Huty i to zarówno w rywalizacji drużynowej jak i indywidualnej. Najlepszym mechanikiem został Marek Kamiński. 2. miejsce uzyskał Andrzej Lenda a 3. Tomasz Korczek. Mechanicy oprócz rozwiązywania testów z wiedzy teoretycznej rywalizowali w konkurencjach praktycznych: m.in. wymianie kasownika i wycieraczki na czas.

Najnowsze

25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiezie pasażerów na KLM
W najbliższą niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjedzie ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Chodzi oczywiście o tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.