19 czerwca 2020 - materiał archiwalny
19 czerwca 2020 - materiał archiwalny

Od soboty, 20 czerwca we wszystkich pojazdach MPK SA w Krakowie wyposażonych w klimatyzację zostanie ona ponownie uruchomiona. Ta decyzja to efekt otrzymanego w dniu wczorajszym (18 czerwca) stanowiska Głównego Inspektora Sanitarnego.

Przypomnijmy, że MPK SA w Krakowie od samego początku ogłoszenia stanu epidemicznego podejmuje wiele działań, aby pasażerowie poruszający się komunikacją miejską czuli się bezpiecznie. Nieprzerwanie od kilku miesięcy wszystkie tramwaje i autobusy są każdego dnia dezynfekowane, przede wszystkim te elementy, których dotykają pasażerowie. Dodatkowo krakowski przewoźnik zdecydował o dezynfekcji pojazdów z wykorzystaniem lamp UV. Staramy się także przypominać pasażerom o tym jak ważne jest zakrywanie ust i nosa podczas podróży komunikacją (informują o tym specjalne komunikaty nadawane z głośników oraz wyświetlane na monitorach w pojazdach).

Z równie dużą odpowiedzialnością MPK SA podchodzi do wykorzystywania klimatyzacji w tramwajach i autobusach. Szczególnie w obecnym okresie. W trosce o bezpieczeństwo pasażerów utrzymanie systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych jest cały czas na najwyższym poziomie. Każda stacja obsługi autobusów i tramwajów MPK SA przeprowadza systematyczne przeglądy systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych oraz wymienia elementy filtracyjne. Prowadzona jest także dezynfekcja całej instalacji z wykorzystaniem odpowiednich środków. Podobnie jak to jest w przypadku prowadzących także personel techniczny zajmujący się serwisem instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnych jest zabezpieczony poprzez stosowanie odpowiednich środków ochrony osobistej.

Informujemy także, że w pojazdach MPK SA systemy klimatyzacyjne korzystają zarówno z powietrza atmosferycznego (zewnętrznego) jak i z powietrza z cyrkulacji. Nie ma obecnie technicznych możliwości, aby przełączyć je na pobór powietrza wyłącznie z zewnątrz.

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.