18 czerwca 2020 - materiał archiwalny
18 czerwca 2020 - materiał archiwalny

18 czerwca na dwóch liniach regularnych zaczęły wozić pasażerów nowoczesne Lajkoniki. Pierwszy tramwaj o numerze RY825 kursuje na linii nr 52, która łączy nowohuckie Osiedle Piastów z pętlą Czerwone Maki P+R. Z kolei drugi Lajkonik o numerze RY826 kursuje na linii nr 3 (Nowy Bieżanów P+R – Krowodrza Górka). Z zajezdni tramwajowej Podgórze tramwaj z numerem RY825 wyjechał w kierunku pętli Czerwone Maki P+R bez pantografu. Był to pierwszy tego rodzaju oficjalny przejazd z pasażerami z wykorzystaniem tego rozwiązania. Co warto podkreślić, tramwaj bez korzystania z sieci trakcyjnej przejechał ponad 4 km. Po przyjeździe na pętlę tramwaj zastąpił na linii nr 52 wysokopodłogowy pociąg E1 + c3. Po wyświetleniu napisu „Zjazd do zajezdni” tramwaj zjechał do zajezdni, a na linii zaczął wozić pasażerów Lajkonik.

Tuż przed wagonem z numerem RY825 wyjechał z bramy zajezdni drugi Lajkonik, który pojechał w kierunku pętli Nowy Bieżanów P+R. Tam zastąpił mniej pojemny, długi na 26 metrów  tramwaj NGT6.

Przypomnijmy, że dwa tramwaje, które wyjechały na linie regularne to pierwsze z 50 nowych tramwajów zamówionych przez MPK SA. Trzeci wagon z tej dostawy jest w Krakowie i przechodzi odbiory (jest szansa, że na torach pojawi się już w przyszłym tygodniu. Czwarty wagon jest już przygotowywany do transportu do Krakowa i przyjedzie jeszcze w tym tygodniu.

Galeria

Najnowsze

18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.