9 września 2008 - materiał archiwalny

Zaledwie po roku funkcjonowania Krakowskiej Karty Miejskiej została ona uznana przez krakowian za jeden z najlepszych projektów w Małopolsce, zrealizowanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, współfinansowanego z zasobów funduszy europejskich. Dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, które było samodzielnym beneficjentem tego projektu, to bardzo szczególne wyróżnienie.

-  Trzecie miejsce, które zdobyła Krakowska Karta Miejska w konkursie „Małopolski lider ZPORR” jest tym bardziej cenne, że w ramach ZPORR w Małopolsce zrealizowano ponad 640 inwestycji. Ważne jest również to, że ten nasz wysiłek docenili sami pasażerowie – podkreśla Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A. w Krakowie.

System Krakowskiej Karty Miejskiej składa się z 62 automatów, 300 tys. kart oraz 80 czytników do ich kontroli. Wartość całego projektu wyniosła 7,5 mln zł netto, z czego 75 proc. pochodziło z funduszy europejskich a pozostałe 25 proc. zapłaciło MPK S.A.

O tym, że Krakowianie cenią sobie wygodę samodzielnego doładowania KKM w automatach świadczy liczba osób, które każdego miesiąca korzystają z automatów.

 - Obecnie po roku funkcjonowania systemu, KKM posiada już ponad 206 tys. pasażerów. Od początku funkcjonowania systemu, czyli od 1 września 2007 roku, wykonano w automatach ponad 730 tys. operacji przedłużenia ważności biletu okresowego. Każdego miesiąca z automatów korzysta ok. 10 tys. pasażerów. Od 4 września jest to jeszcze łatwiejsze, bo w sześciu automatach można zapłacić za transakcję także kartą płatniczą – wylicza Dariusz Bojda z MPK S.A., odpowiedzialny za system Krakowskiej Karty Miejskiej

O zwycięstwie w konkursie „Małopolski lider ZPORR” decydowały głosy Czytelników „Dziennika Polskiego”.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.