2 września 2008 - materiał archiwalny

To hasło kampanii promocyjnej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, która rozpoczęła się na dobre 1 września. 

Jest ona przede wszystkim związana z projektami unijnymi zrealizowanymi przez MPK S.A. W ciągu ostatnich trzech lat krakowskiemu Przewoźnikowi udało się bowiem wykonać inwestycje warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze, które w przeważającej części pochodziły z funduszy Unii Europejskiej zostało zrealizowanych kilka unijnych projektów związanych z transportem publicznym, w tym jeden największy w Polsce. Dzięki nim:

- zostały kupione 24 nowoczesne tramwaje Bombardiera

- zmodernizowano ul. Lubicz i Rakowicką wraz z torowiskiem tramwajowym

- odrestaurowano zabytkowe mury oporowe przy ul. Lubicz

- zmodernizowano linię tramwajową od pętli Kamienna do Krowodrzy Górki

- zbudowano nowoczesny dworzec autobusowy w Krowodrzy Górce

- wprowadzono system Krakowskiej Karty Miejskiej złożony z 62 automatów biletowych i 300 tys. elektronicznych kart

- kupiono 5 autobusów napędzanych gazem ziemnym

- wprowadzono usługę autobusu na telefon

- zamontowano bagażniki rowerowe na 14 liniach

W związku z tym, że inwestycje te były w znacznej części realizowane za unijne pieniądze, MPK S.A. jako ich wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym pasażerów. Ten obowiązek krakowski przewoźnik spełnia właśnie poprzez tę kampanię.

To jednak nie jedyny cel kampanii. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje. Kampania promocyjna MPK S.A. ma w tym pomóc i pokazać, że Kraków potrafi przyznawane przez Unię Europejską pieniądze dobrze wykorzystać.

Oprócz promocji projektów unijnych kampania ma jeszcze jeden istotny cel. Ma pokazać pasażerom, że w każdej sytuacji mogą liczyć na krakowskiego przewoźnika. Ma im uświadomić, że to dla nich pracownicy MPK S.A. wstają wcześnie rano do pracy, że dla nich starają się być punktualni oraz że to dla nich są kupowane nowoczesne tramwaje i autobusy.

Hasłem „Spokojnie, już jadę” MPK S.A. chce wykazać, że nawet jeżeli pasażerom przydarzy się zły dzień, np. za późno wstaną do pracy albo zobaczą swój samochód z blokadą na kole, to na miejski transport mogą liczyć – tramwajem i autobusem na pewno dojadą tam, gdzie sobie zaplanowali.

Główną rolę w kampanii promocyjnej odgrywa nowoczesny niskopodłogowy tramwaj Bombardiera, jako przykład nowoczesności i dynamicznego rozwoju Przedsiębiorstwa.

Krakowianie materiały promocyjne mogą zobaczyć w kinach, telewizji krakowskiej, na billboardach, na autobusach i tramwajach oraz usłyszeć w radiu.

Najnowsze

10 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje znów na ulicach Krakowa
W najbliższą niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjadą zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.
8 lipca 2025
Umowa na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie podpisało 8 lipca umowę na dostawę pięciu przegubowych autobusów elektrycznych z firmą Solaris Bus & Coach. Krakowski przewoźnik uzyskał już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności MPK uzyska niemal 100 proc. dofinansowania do zakupu tych pojazdów.
7 lipca 2025
Wyjątkowy weekend z KLM – wieczorne kursy i wagon z XIX wieku
To był wyjątkowy weekend z Krakowską Linią Muzealną. Po raz pierwszy w historii zabytkowe tramwaje kursowały w… godzinach wieczornych. W sobotę, 5 lipca, została uruchomiona specjalna linia tramwajowa nr 66. Linia kursowała w godz. od ok. 18.00 do ok. 23.30 co ok. 60 minut. Na linii 66 kursowały dwa składy wagonów historycznych – tramwaj silnikowy 4N z przyczepą S2D, która charakteryzuje się niskopodłogowym wejściem w części środkowej oraz norymberski tramwaj GT6.
7 lipca 2025
Ponad 500 dzieci wzięło udział w zajęciach edukacyjnych MPK w Krakowie
W pierwszej połowie 2025 roku zajezdnię tramwajową Podgórze MPK w Krakowie odwiedziło ponad 500 dzieci z krakowskich szkół podstawowych. Wszystkie wzięły udział w zajęciach edukacyjnych w ramach programu Akademia Młodego Krakowianina oraz Akademii Bohaterów Klimatu. Podczas specjalnie przygotowanej trasy edukacyjnej w zajezdni tramwajowej Podgórze dzieci mogli zobaczyć na czym polega przygotowanie tramwajów do ruchu.
3 lipca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowy na dostawę 48 autobusów z silnikami Euro 6
MPK w Krakowie podpisało dzisiaj, 3 lipca kolejne już w tym roku umowy na dostawę nowych autobusów. Tym razem chodzi o kontrakty realizacyjne z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz PKO Leasing na dostawę w formie leasingu w sumie 48 autobusów z silnikami Euro 6.