2 września 2008 - materiał archiwalny

To hasło kampanii promocyjnej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, która rozpoczęła się na dobre 1 września. 

Jest ona przede wszystkim związana z projektami unijnymi zrealizowanymi przez MPK S.A. W ciągu ostatnich trzech lat krakowskiemu Przewoźnikowi udało się bowiem wykonać inwestycje warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze, które w przeważającej części pochodziły z funduszy Unii Europejskiej zostało zrealizowanych kilka unijnych projektów związanych z transportem publicznym, w tym jeden największy w Polsce. Dzięki nim:

- zostały kupione 24 nowoczesne tramwaje Bombardiera

- zmodernizowano ul. Lubicz i Rakowicką wraz z torowiskiem tramwajowym

- odrestaurowano zabytkowe mury oporowe przy ul. Lubicz

- zmodernizowano linię tramwajową od pętli Kamienna do Krowodrzy Górki

- zbudowano nowoczesny dworzec autobusowy w Krowodrzy Górce

- wprowadzono system Krakowskiej Karty Miejskiej złożony z 62 automatów biletowych i 300 tys. elektronicznych kart

- kupiono 5 autobusów napędzanych gazem ziemnym

- wprowadzono usługę autobusu na telefon

- zamontowano bagażniki rowerowe na 14 liniach

W związku z tym, że inwestycje te były w znacznej części realizowane za unijne pieniądze, MPK S.A. jako ich wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym pasażerów. Ten obowiązek krakowski przewoźnik spełnia właśnie poprzez tę kampanię.

To jednak nie jedyny cel kampanii. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje. Kampania promocyjna MPK S.A. ma w tym pomóc i pokazać, że Kraków potrafi przyznawane przez Unię Europejską pieniądze dobrze wykorzystać.

Oprócz promocji projektów unijnych kampania ma jeszcze jeden istotny cel. Ma pokazać pasażerom, że w każdej sytuacji mogą liczyć na krakowskiego przewoźnika. Ma im uświadomić, że to dla nich pracownicy MPK S.A. wstają wcześnie rano do pracy, że dla nich starają się być punktualni oraz że to dla nich są kupowane nowoczesne tramwaje i autobusy.

Hasłem „Spokojnie, już jadę” MPK S.A. chce wykazać, że nawet jeżeli pasażerom przydarzy się zły dzień, np. za późno wstaną do pracy albo zobaczą swój samochód z blokadą na kole, to na miejski transport mogą liczyć – tramwajem i autobusem na pewno dojadą tam, gdzie sobie zaplanowali.

Główną rolę w kampanii promocyjnej odgrywa nowoczesny niskopodłogowy tramwaj Bombardiera, jako przykład nowoczesności i dynamicznego rozwoju Przedsiębiorstwa.

Krakowianie materiały promocyjne mogą zobaczyć w kinach, telewizji krakowskiej, na billboardach, na autobusach i tramwajach oraz usłyszeć w radiu.

Najnowsze

8 września 2025
O mukowiscydozie w tramwaju MPK
Co roku, 8 września, obchodzony jest Światowy Dzień Mukowiscydozy. W tym dniu wspólnie z fundacją Matio chcemy zwrócić uwagę na potrzeby osób chorych i ich rodzin, a także budować świadomość społeczną, walczyć ze stereotypami i wspierać działania poprawiające jakość życia chorych.
7 września 2025
Kolejna niedziela z historycznymi tramwajami za nami
W niedzielę 7 września, w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej, zostały uruchomione dwie linie tramwajowe. Tradycyjnie była to linia nr 0 kursująca z ul. św. Wawrzyńca do pętli Salwator. Pojawił się na niej skład złożony z wrocławskiego wagonu silnikowego N, który przebywa w Krakowie w ramach wymiany tramwajów, oraz krakowski wagon doczepny PN2 nr 524. Atrakcji na tej linii nie brakowało. We wrocławskim wagonie podróżowali przedstawiciele ze stolicy Dolnego Śląska, którzy w godz. 10:58-14:45 rozdawali gadżety i pamiątki.
7 września 2025
25 pracowników MPK w Krakowie pobiegło w Poland Business Run
W niedzielę, 7 września pracownicy MPK w Krakowie już po raz piąty wzięli udział w charytatywnej sztafecie biegowej Poland Business Run. W tym wyjątkowym roku dla MPK, w którym świętujemy 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie, w wydarzeniu wzięło udział aż pięć zespołów krakowskiego przewoźnika. Pracownicy MPK chcieli mieć swój wkład we wsparcie Fundacji Poland Business Run, dzięki której dofinansowanie do protez, wózków, rehabilitacji czy pomocy psychologicznej otrzymają m.in. mieszkańcy Małopolski.
5 września 2025
Ruszył kolejny sezon siatkarskiej Ligi MPK
W środę, 3 września został oficjalnie otwarty drugi sezon siatkarskiej Ligi MPK, który potrwa od września 2025 roku do stycznia 2026 roku. Rozgrywki rozpoczął Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes zarządu MPK w Krakowie, który powitał zawodników w nowym sezonie, gratulował zaangażowania i ducha sportu oraz życzył wszystkim końcowego sukcesu.
3 września 2025
Kolejne defibrylatory w MPK w Krakowie
MPK w Krakowie zyskało kolejne defibrylatory AED. Urządzenia są już dostępne w trzech nowych lokalizacjach i jeżeli zajdzie taka potrzeba będą mogły być użyte do ratowania życia pracowników MPK oraz mieszkańców. Defibrylatory trafiły do dwóch zajezdni autobusowych MPK - w Bieńczycach i w Płaszowie oraz do zajezdni tramwajowej Podgórze. Sprzęt został sfinansowany ze środków przyznanych z funduszu prewencyjnego PZU oraz środków własnych MPK.
2 września 2025
Przed nami Europejski Tydzień Mobilności
Parada tramwajów, pikniki edukacyjne, warsztaty i wielka lekcja ekologii – Kraków świętuje Europejski Tydzień Mobilności. Pod hasłem „Mobilność dla każdego” miasto zaprasza mieszkańców do udziału w atrakcjach, m.in. pikniku „Wszystko o transporcie”, Wielkiej Lekcji Ekologii w TAURON Arenie, paradzie tramwajów oraz Dniu bez Samochodu z bezpłatną komunikacją miejską.