28 sierpnia 2008 - materiał archiwalny

Od przyszłego tygodnia w sześciu automatach Krakowskiej Karty Miejskiej za zakup biletu okresowego pasażerowie będą mogli zapłacić kartą.

- Wczoraj późnym wieczorem udało nam się porozumieć z bankiem PKO S.A. i uzyskać certyfikat tego banku do obsługi kart płatniczych – informuje Dariusz Bojda, odpowiedzialny za system Krakowskiej Karty Miejskiej.

Dzięki temu już za kilka dni w automatach stojących w obrębie pierwszej obwodnicy, aby kupić bilet okresowy pasażerowie nie będą potrzebować gotówki. Wystarczy, że będą mieć przy sobie kartę.

- Obecnie czekamy jeszcze tylko na oficjalną zgodę banku na uruchomienie tej usługi – wyjaśnia Dariusz Bojda. – Jak tylko ją uzyskamy zamontujemy czytniki w automatach. W pierwszym okresie ich funkcjonowania wspólnie z bankiem będziemy szczególnie uważnie obserwować, czy wszystkie operacje przebiegają prawidłowo.

W automatach KKM kartą będzie można zapłacić od kwoty 20 zł. To oznacza, że pasażerowie przy użyciu karty kupią każdy rodzaj biletu okresowego.

Zapłata kartą za bilet jest bardzo prosta. Podobnie jak to było do tej pory najpierw pasażerowie muszą wybrać rodzaj biletu jaki chcą wykupić. Gdy już to zrobią pojawi się opcja zapłaty albo gotówką albo kartą. Jeżeli pasażer wybierze opcję zapłaty kartą, to po prawidłowym przeprowadzeniu transakcji automat wydrukuje potwierdzenie zapłaty (podobnie jak ma to miejsce po zapłacie kartą w sklepach).

Czytnik kart oraz klawiatura do wpisywania PIN-u zostaną zamontowane po lewej stronie automatu.

Lokalizacja automatów z czytnikami kart płatniczych:

1.     Ul. Pawia (obok Galerii Krakowskiej)

2.     Pl. Wszystkich Świętych

3.     Ul. Lubicz (obok Dworca Głównego)

4.     Ul. Westerplatte (obok Poczty Głównej)

5.     Ul. Dunajewskiego (obok teatru Bagatela)

6.     Ul. Brożka 3 (budynek MPK S.A.)

Liczby:
Do tej pory wydano prawie 200 tys. nowych kart KKM

Miesięcznie ok. 10 tys. pasażerów kupuje bilety okresowe w automatach

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.