31 marca 2020 - materiał archiwalny
31 marca 2020 - materiał archiwalny

W poniedziałek 30 marca 15 rezerwowych autobusów MPK SA wykonało 80 dodatkowych kursów na tych linach, gdzie transportu oczekiwało więcej pasażerów niż dopuszczalny obecnie limit (zgodnie z zarządzeniem rządu to połowa miejsc siedzących w pojeździe). Najwięcej kursów, bo aż 50 było potrzebnych na liniach aglomeracyjnych. Dodatkowe autobusy wyjeżdżały najczęściej na linie: 204, 211, 239 i 283. Były potrzebne nie tylko w godzinach porannego szczytu, ale także w godzinach popołudniowych, między 15.00 a 18.00 - w tym czasie tylko na linach 253 i 283 po zgłoszeniach kierowców rezerwy były wysyłane do ruchu 6 razy.

Podczas kontroli 30 marca z powodu zbyt dużej liczby pasażerów policja zatrzymała jeden autobus. Był to kurs na linii aglomeracyjnej nr 211 w godzinach porannych w rejonie Wolicy. Po kontroli natychmiast został wysłany dodatkowy autobus.

Na liniach autobusowych miejskich najwięcej dodatkowych kursów, bo aż 12, było potrzebnych na linii nr 172 (o takiej potrzebie informowali dyspozytorów MPK kierowcy). Wzmocnienia były też potrzebne na liniach nr 125 i 503.

Także na liniach tramwajowych były wykorzystywane dodatkowe wagony. Taka konieczność była przede wszystkim na linii nr 9, ale również na liniach nr 13 i 50 (wniosek o zwiększenie częstotliwości kursowania na tych linach trafi do Zarządu Transportu Publicznego).

Przypomnijmy, że od 30 marca zwiększyła się częstotliwość kursowania autobusów na kilkudziesięciu liniach. Częstsze kursy zostały zaplanowane przede wszystkim w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. W porównaniu do poprzedniego tygodnia,  obecnie na liniach regularnych kursuje 70 autobusów więcej.

Cały czas w najważniejszych miejscach przesiadkowych pracują inspektorzy ruchu MPK i gdy tylko pojawi się taka potrzeba, uruchamiają dodatkowe kursy.

Apelujemy do wszystkich pasażerów o wyrozumiałość,  zachowanie odpowiedniego dystansu w pojazdach komunikacji miejskiej i stosowanie się do wszystkich wytycznych służb porządkowych.

Najnowsze

24 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiezie pasażerów na KLM
W najbliższą niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjedzie ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Chodzi oczywiście o tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
9 lipca 2025
Kraków wycofuje z ruchu wszystkie autobusy z silnikami Euro 5
W środę, 9 lipca do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5.