26 sierpnia 2008 - materiał archiwalny

To hasło kampanii promocyjnej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, która rozpocznie się na dobre w pierwszych dniach września. 

Jest ona przede wszystkim związana z projektami unijnymi zrealizowanymi przez MPK S.A. W ciągu ostatnich trzech lat krakowskiemu Przewoźnikowi udało się bowiem wykonać inwestycje warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze, które w przeważającej części pochodziły z funduszy Unii Europejskiej zostało zrealizowanych kilka unijnych projektów związanych z transportem publicznym, w tym jeden największy w Polsce. Dzięki nim:

- zostały kupione 24 nowoczesne tramwaje Bombardiera

- zmodernizowano ul. Lubicz i Rakowicką wraz z torowiskiem tramwajowym

- odrestaurowano zabytkowe mury oporowe przy ul. Lubicz

- zmodernizowano linię tramwajową od pętli Kamienna do Krowodrzy Górki

- zbudowano nowoczesny dworzec autobusowy w Krowodrzy Górce

- wprowadzono system Krakowskiej Karty Miejskiej złożony z 62 automatów biletowych i 300 tys. elektronicznych kart

- kupiono 5 autobusów napędzanych gazem ziemnym

- wprowadzono usługę autobusu na telefon

- zamontowano bagażniki rowerowe na 14 liniach

W związku z tym, że inwestycje te były w znacznej części realizowane za unijne pieniądze, MPK S.A. jako ich wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym pasażerów. Ten obowiązek krakowski przewoźnik spełnia właśnie poprzez tę kampanię.

To jednak nie jedyny cel kampanii. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje. Kampania promocyjna MPK S.A. ma w tym pomóc i pokazać, że Kraków potrafi przyznawane przez Unię Europejską pieniądze dobrze wykorzystać.

Oprócz promocji projektów unijnych kampania ma jeszcze jeden istotny cel. Ma pokazać pasażerom, że w każdej sytuacji mogą liczyć na krakowskiego przewoźnika. Ma im uświadomić, że to dla nich pracownicy MPK S.A. wstają wcześnie rano do pracy, że dla nich starają się być punktualni oraz że to dla nich są kupowane nowoczesne tramwaje i autobusy.

Hasłem „Spokojnie, już jadę” MPK S.A. chce wykazać, że nawet jeżeli pasażerom przydarzy się zły dzień, np. za późno wstaną do pracy albo zobaczą swój samochód z blokadą na kole, to na miejski transport mogą liczyć – tramwajem i autobusem na pewno dojadą tam, gdzie sobie zaplanowali.

Główną rolę w kampanii promocyjnej będzie odgrywał nowoczesny niskopodłogowy tramwaj Bombardiera, jako przykład nowoczesności i dynamicznego rozwoju Przedsiębiorstwa.

Krakowianie materiały promocyjne zobaczą w kinach, telewizji krakowskiej, na billboardach, na autobusach i tramwajach oraz usłyszą w radiu.

Najnowsze

26 września 2025
Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę – wystawa w Muzeum Armii Krajowej
W piątek, 26 września, o godz. 12.00 w Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 została otwarta wystawa czasowa „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Ekspozycję będzie można oglądać do 1 lutego 2026 r. Wystawa przygotowana została przez Muzeum AK w Krakowie przy współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w ramach obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
26 września 2025
O budżecie obywatelskim w tramwaju MPK
Do 3 października można głosować na projekty 12. edycji budżetu obywatelskiego. W promocję głosowania włączył się zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, który wsiadł do tramwaju nr 52 i zachęcał podróżujących komunikacją miejską do oddania głosu na zadania zgłoszone do tegorocznego BO.
26 września 2025
Specjalne wydanie „Przewoźnika Krakowskiego”
Z okazji obchodów 150 lat został wydany specjalny numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Można w nim znaleźć wywiady z najważniejszymi osobami, które obecnie decydują o rozwoju krakowskiego transportu m.in. z Aleksandrem Miszalskim, prezydentem Krakowa oraz Stanisławem Kracikiem, zastępcą Prezydenta Krakowa. Publikujemy także rozmowy z osobami, które zarządzały MPK przez ostatnie 45 lat – Tadeuszem Trzmielem, Julianem Pilszczkiem oraz Rafałem Świerczyńskim, obecnym prezesem zarządu MPK w Krakowie.
25 września 2025
Historyczne tramwaje wyjadą jeszcze raz na Krakowską Linię Muzealną
Co prawda zapowiedzieliśmy już w ubiegłym tygodniu zakończenie tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej, ale głosy wielu miłośników historycznego taboru skłoniły nas do zmiany tej decyzji. Miał na to wpływ także fakt, że dwa tygodnie temu z powodu deszczowej pogody na KLM nie mógł kursować skład wagonów wypożyczony w ramach wymiany z MPK Poznań - Typ I i Carl Weyer. Wiemy, że wiele osób było tym zawiedzionych, bo to wyjątkowe tramwaje, a wkrótce wrócą do Poznania.
24 września 2025
Krakowskie metro codziennie przewiezie niemal 300 tys. pasażerów
Mamy jasny cel – chcemy, by za 10 lat krakowianie pojechali metrem – zapowiada prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski. Podczas konferencji w ICE Kraków zaprezentowano trasę metra. Rekomendowany przebieg dwóch linii – M1 i M2 – ma prawie 29 kilometrów. Zaplanowano 29 stacji, w których zasięgu znajdzie się niemal 40 proc. mieszkańców. To będzie najważniejsza inwestycja najbliższej dekady, która będzie impulsem dla rozwoju całego Krakowa.
24 września 2025
„Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę” – wernisaż wystawy
W piątek, 26 września, o godz. 12.00, Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 zaprasza na otwarcie wystawy czasowej pt. „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Wstęp wolny.