23 lipca 2008 - materiał archiwalny

We wrześniu w Krakowie rozpocznie się kampania promocyjna transportu publicznego i projektów unijnych zrealizowanych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowało projekty unijne warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze zostały zmodernizowane ulice i torowiska, zakupiono nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje oraz uruchomiono system Krakowskiej Karty Miejskiej. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje.

MPK S.A. w Krakowie jako spółka prawa handlowego chce wykorzystać wszystkie możliwości jakie ma, aby potrzebne dla Krakowa pieniądze udało się pozyskać. Jednym z nich jest promocja transportu publicznego w Krakowie. Krakowski przewoźnik jest jednym z najlepszych w Polsce, ma najwięcej niskopodłogowych pojazdów, w tym roku kupi 45 nowoczesnych, klimatyzowanych autobusów i jak wynika z przeprowadzonych badań cieszy się dużym zaufaniem pasażerów. Warto to pokazać, ponieważ dzięki temu udowadniamy europejskim ekspertom, że Kraków potrafi dobrze wykorzystać pieniądze, które dostaje z Unii. Stąd decyzja o przeprowadzeniu kampanii promocyjnej transportu publicznego w Krakowie oraz zrealizowanych unijnych projektów.

Jednocześnie MPK S.A. od trzech miesięcy nie jest już jedynym przewoźnikiem w Krakowie. Na trzech liniach autobusowych pasażerów przewozi bowiem prywatne przedsiębiorstwo. Zgodnie z polityką władz miasta rynek przewoźników w Krakowie ma być konkurencyjny i coraz lepszy. Kampania promocyjna ma pokazać, że MPK S.A. jest firmą nowoczesną i dynamiczną, która nie tylko zapewnia odpowiednio wysoki standard przewozu pasażerów, ale jednocześnie potrafi również zdobywać unijne fundusze na ważne dla miasta inwestycje.

Kampania promocyjna MPK S.A. wpisuje się również w założenia polityki Komisji Europejskiej,  czyli tzw. Zielonej Księgi zatytułowanej „W kierunku nowej kultury mobilności w mieście”. Jej głównym założeniem jest m.in. bezpieczny i odpowiednio ochraniany transport miejski, dostępny dla wszystkich obywateli Europy. Kampania promocja ma na celu pokazanie tego aspektu krakowskiej komunikacji.

Finansowanie kampanii odbywa się ze środków pozyskanych ze sprzedaży reklam na pojazdach MPK S.A.

Najnowsze

26 września 2025
Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę – wystawa w Muzeum Armii Krajowej
W piątek, 26 września, o godz. 12.00 w Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 została otwarta wystawa czasowa „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Ekspozycję będzie można oglądać do 1 lutego 2026 r. Wystawa przygotowana została przez Muzeum AK w Krakowie przy współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w ramach obchodów 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
26 września 2025
O budżecie obywatelskim w tramwaju MPK
Do 3 października można głosować na projekty 12. edycji budżetu obywatelskiego. W promocję głosowania włączył się zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk, który wsiadł do tramwaju nr 52 i zachęcał podróżujących komunikacją miejską do oddania głosu na zadania zgłoszone do tegorocznego BO.
26 września 2025
Specjalne wydanie „Przewoźnika Krakowskiego”
Z okazji obchodów 150 lat został wydany specjalny numer „Przewoźnika Krakowskiego”. Można w nim znaleźć wywiady z najważniejszymi osobami, które obecnie decydują o rozwoju krakowskiego transportu m.in. z Aleksandrem Miszalskim, prezydentem Krakowa oraz Stanisławem Kracikiem, zastępcą Prezydenta Krakowa. Publikujemy także rozmowy z osobami, które zarządzały MPK przez ostatnie 45 lat – Tadeuszem Trzmielem, Julianem Pilszczkiem oraz Rafałem Świerczyńskim, obecnym prezesem zarządu MPK w Krakowie.
25 września 2025
Historyczne tramwaje wyjadą jeszcze raz na Krakowską Linię Muzealną
Co prawda zapowiedzieliśmy już w ubiegłym tygodniu zakończenie tegorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej, ale głosy wielu miłośników historycznego taboru skłoniły nas do zmiany tej decyzji. Miał na to wpływ także fakt, że dwa tygodnie temu z powodu deszczowej pogody na KLM nie mógł kursować skład wagonów wypożyczony w ramach wymiany z MPK Poznań - Typ I i Carl Weyer. Wiemy, że wiele osób było tym zawiedzionych, bo to wyjątkowe tramwaje, a wkrótce wrócą do Poznania.
24 września 2025
Krakowskie metro codziennie przewiezie niemal 300 tys. pasażerów
Mamy jasny cel – chcemy, by za 10 lat krakowianie pojechali metrem – zapowiada prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski. Podczas konferencji w ICE Kraków zaprezentowano trasę metra. Rekomendowany przebieg dwóch linii – M1 i M2 – ma prawie 29 kilometrów. Zaplanowano 29 stacji, w których zasięgu znajdzie się niemal 40 proc. mieszkańców. To będzie najważniejsza inwestycja najbliższej dekady, która będzie impulsem dla rozwoju całego Krakowa.
24 września 2025
„Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę” – wernisaż wystawy
W piątek, 26 września, o godz. 12.00, Muzeum Armii Krajowej przy ul. Wita Stwosza 12 zaprasza na otwarcie wystawy czasowej pt. „Krakowscy tramwajarze w walce o Polskę”. Wstęp wolny.