25 kwietnia 2019 - materiał archiwalny
25 kwietnia 2019 - materiał archiwalny

W dniu 1 maja, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, zmieni się cennik biletów komunikacji miejskiej. Warto już teraz sprawdzić, co to oznacza dla użytkowników komunikacji miejskiej w Krakowie.

·      Pasażerowie, którzy po tym terminie będą posiadać stare bilety jednorazowe i czasowe nie muszą się martwić. Będą mieć aż trzy miesiące czasu, aby wymienić je za dopłatą na nowe bilety. Do 31 lipca będą mogli to zrobić w każdym z sześciu Punktów Sprzedaży Biletów (adresy i godziny otwarcia PSB są podane na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl). Po tym terminie stare bilety stracą ważność i nie będzie można ich wymienić.

·       Wszystkie bilety okresowe nabyte przed terminem wejścia w życie uchwały będą mogły być wykorzystywane do upływu terminu ich ważności, na zasadach dotychczas obowiązujących.

·       Wszystkie rodzaje biletów od 1 maja będzie można kupić w automatach biletowych. Zmiana cennika zostanie uwzględniona w układzie biletów na ekranach automatów, tak aby jak najbardziej ułatwić pasażerom ich zakup. Na głównym ekranie będą dla pasażerów od razu dostępne 4 najczęściej kupowane bilety („20-minutowy” normalny i ulgowy oraz „jednoprzejazdowy lub ważny 50 minutowy” – normalny i ulgowy). Obok nich znajdzie się możliwość wyboru dowolnych biletów z pełnej oferty, w tym biletów okresowych. W automatach pojawi się także dodatkowo wybór biletów do i z lotniska, gdzie turyści będą mogli kupić bilet jednorazowy i 90-minutowy.

·       Będąc mieszkańcem Krakowa lub płacąc tutaj podatki warto uzyskać uprawnienia Karty Krakowskiej. Aby to zrobić wystarczy wejść na stronę

www.kk.krakow.pl

, założyć konto i wypełnić wniosek. Wniosek można także złożyć dzięki aplikacji Karty Krakowskiej, którą można pobrać na smartfona. Każda osoba, która posiada uprawnienia Karty Krakowskiej od 1 maja kupi bilet miesięczny sieciowy za 69 zł, a więc o 3 zł taniej niż to było do tej pory.

·       Bilet jednorazowy, bilety czasowe ważne 20, 50 i 90 minut oraz bilet weekendowy rodzinny będą uprawniać do przejazdu w całej aglomeracji, a więc w Krakowie i okolicznych gminach do których kursują autobusy MPK SA w Krakowie. Te rodzaje biletów nie będą się już dzielić na bilet miejski (ważny tylko w granicach Krakowa) i aglomeracyjny i będą dostępne w tej samej cenie. 

·       Prowadzący pojazdy komunikacji miejskiej, w przypadku gdy wewnątrz z jakiegoś powodu nie będzie działał automat, będą sprzedawali wyłącznie bilety 90-minutowe w cenie 6 zł normalny i 3 zł ulgowy.

·       Osoby posiadające bilet na 1 lub 2 linie nadal będą mogły korzystać z przejazdów wszystkimi innymi liniami, których trasa pokrywa się z trasą tych linii. Zlikwidowana zostanie jednak zasada, że wspólna trasa oznacza odcinek od przystanku poprzedzającego rozpoczęcie wspólnej trasy do pierwszego przystanku po ustaniu wspólnej trasy. Od 1 maja zacznie obowiązywać zasada, że rozpoczęcie lub ustanie wspólnej trasy następuje na przystankach o tej samej nazwie, rozpoczynających (lub kończących) wspólny odcinek.

Szczegółowy cennik biletów jest dostępny na stronie

www.ztp.krakow.pl

Najnowsze

10 września 2025
150 pracowników MPK pobiegnie z okazji 150 lat krakowskiej komunikacji
W niedzielę, 14 września 150 pracowników MPK weźmie udział w wyjątkowym jubileuszowym biegu z okazji 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej. Biegacze wystartują z placu obok Muzeum Inżynierii i Techniki, przy ul. św. Wawrzyńca o godz. 10.00 i będą mieli do pokonania trasę o długości ok. 4 km (pobiegną przez ul. Gazową, Podgórską, kładką Ojca Bernatka, ul. Ludwinowską, ul. Barską, chodnikiem wzdłuż ul. Marii Konopnickiej, ul. Orawską, ul. Rzemieślniczą, wzdłuż Parku Rzecznego Wilga i chodnikiem wzdłuż ul. J. Brożka). Meta to zajezdnia tramwajowa Podgórze przy ul. J. Brożka 3.
8 września 2025
O mukowiscydozie w tramwaju MPK
Co roku, 8 września, obchodzony jest Światowy Dzień Mukowiscydozy. W tym dniu wspólnie z fundacją Matio chcemy zwrócić uwagę na potrzeby osób chorych i ich rodzin, a także budować świadomość społeczną, walczyć ze stereotypami i wspierać działania poprawiające jakość życia chorych.
7 września 2025
Kolejna niedziela z historycznymi tramwajami za nami
W niedzielę 7 września, w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej, zostały uruchomione dwie linie tramwajowe. Tradycyjnie była to linia nr 0 kursująca z ul. św. Wawrzyńca do pętli Salwator. Pojawił się na niej skład złożony z wrocławskiego wagonu silnikowego N, który przebywa w Krakowie w ramach wymiany tramwajów, oraz krakowski wagon doczepny PN2 nr 524. Atrakcji na tej linii nie brakowało. We wrocławskim wagonie podróżowali przedstawiciele ze stolicy Dolnego Śląska, którzy w godz. 10:58-14:45 rozdawali gadżety i pamiątki.
7 września 2025
25 pracowników MPK w Krakowie pobiegło w Poland Business Run
W niedzielę, 7 września pracownicy MPK w Krakowie już po raz piąty wzięli udział w charytatywnej sztafecie biegowej Poland Business Run. W tym wyjątkowym roku dla MPK, w którym świętujemy 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie, w wydarzeniu wzięło udział aż pięć zespołów krakowskiego przewoźnika. Pracownicy MPK chcieli mieć swój wkład we wsparcie Fundacji Poland Business Run, dzięki której dofinansowanie do protez, wózków, rehabilitacji czy pomocy psychologicznej otrzymają m.in. mieszkańcy Małopolski.
5 września 2025
Ruszył kolejny sezon siatkarskiej Ligi MPK
W środę, 3 września został oficjalnie otwarty drugi sezon siatkarskiej Ligi MPK, który potrwa od września 2025 roku do stycznia 2026 roku. Rozgrywki rozpoczął Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes zarządu MPK w Krakowie, który powitał zawodników w nowym sezonie, gratulował zaangażowania i ducha sportu oraz życzył wszystkim końcowego sukcesu.
3 września 2025
Kolejne defibrylatory w MPK w Krakowie
MPK w Krakowie zyskało kolejne defibrylatory AED. Urządzenia są już dostępne w trzech nowych lokalizacjach i jeżeli zajdzie taka potrzeba będą mogły być użyte do ratowania życia pracowników MPK oraz mieszkańców. Defibrylatory trafiły do dwóch zajezdni autobusowych MPK - w Bieńczycach i w Płaszowie oraz do zajezdni tramwajowej Podgórze. Sprzęt został sfinansowany ze środków przyznanych z funduszu prewencyjnego PZU oraz środków własnych MPK.