31 lipca 2018 - materiał archiwalny
31 lipca 2018 - materiał archiwalny

Praca na dwie zmiany, od 6.00 do 22.00, ok. 35 osób na jednej zmianie – tak funkcjonuje Zespół Back Office w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie, który od 2 lipca 2018 roku zajmuje się rozpatrywaniem wniosków mieszkańców i podatników o Kartę Krakowską. Tam również odbywa się drukowanie plastikowych nośników Karty Krakowskiej, nadawanie uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach (np. Krakowskiej Karcie Miejskiej) oraz przygotowywanie ich do wysyłki. Każdego dnia weryfikowanych jest ok. 2 000 wniosków.

Praca na dwie zmiany, od 6.00 do 22.00, ok. 35 osób na jednej zmianie – tak funkcjonuje Zespół Back Office w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie, który od 2 lipca 2018 roku zajmuje się rozpatrywaniem wniosków mieszkańców i podatników o Kartę Krakowską. Tam również odbywa się drukowanie plastikowych nośników Karty Krakowskiej, nadawanie uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach (np. Krakowskiej Karcie Miejskiej) oraz przygotowywanie ich do wysyłki. Każdego dnia weryfikowanych jest ok. 2 000 wniosków.

Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wniosku mogą liczyć na pomoc specjalnie uruchomionej Infolinii. Telefony mieszkańców od poniedziałku do  piątku, w godz. 8.00-20.00 odbiera 6 osób. Każdego dnia jest to ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących.
W piątek 27 lipca 2018 roku rozmów wychodzących było jeszcze więcej, bo prawie 500. Jak wynika ze statystyk w ok. 70 proc. przypadków czas oczekiwania na rozmowę wyniósł tego dnia mniej niż 1 minutę.

Zespół zajmujący się reklamacjami stara się na bieżąco pomagać tym osobom, których wnioski nie zostały jeszcze pozytywnie zweryfikowane. Dzieje się tak z powodu błędów popełnianych podczas wypełniania wniosku. Najczęstsze błędy to:

1. Nieprawidłowe zdjęcie (m.in. zdjęcia grupowe, z zasłoniętą twarzą, zdjęcie w ciemnych okularach, zdjęcie flagi klubu sportowego, zdjęcia zwierząt)

2. Błędny adres e-mail

3. Nieprawidłowy PESEL

4. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych

Okazuje się, że błędy najczęściej popełniają osoby, które składają wnioski papierowe. Potwierdzają to statystyki, reklamacje dotyczą bowiem ok. 7 proc. wniosków składanych w wersji papierowej.

Do 31 lipca 2018 roku zostało już złożonych ponad 62 000 wniosków, co dotyczy ok. 75 000 mieszkańców, w tym dzieci (wniosek o Kartę Krakowską składają osoby dorosłe, ale mogą do niego dołączyć dzieci, które nie skoczyły 18 lat). Osoby, które posiadają już uprawnienia wynikające z Karty Krakowskiej od 1 sierpnia (środa) będą mogły kupić tańsze bilety. Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowych normalnych i ulgowych na 1 linię, 2 linie, całą sieć w strefie I (miasto Kraków) oraz biletu semestralnego. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszy bilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na 3 miesiące. Aby zwrócić na to uwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnione innym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie będzie o tym także informował mieszkańców specjalny napis.

Osoby, które wybrały wersję mobilną Karty Krakowskiej będą kupować bilet logując się na stronie www.kk.krakow.pl. Po zalogowaniu wystarczy wybrać zakładkę „Bilety”, a następnie „Zakup Biletów”. Po wyborze rodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia, które pojawiają się na ekranie. Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszcze tylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconego biletu z tym urządzeniem. Od tego momentu to smartfon staje się nośnikiem biletu okresowego. Podczas kontroli wystarczy zalogować się w telefonie na swoje konto i wybrać opcję „Kontrola biletów”.

Wkrótce wersja mobilna Karty Krakowskiej będzie dostępna w formie aplikacji.

Szczegółowe instrukcje zakupu biletów w automatach i w wersji mobilnej znajdą się m.in. na stronie internetowej www.kk.krakow.pl oraz www. krakow.pl

Galeria

Najnowsze

25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiezie pasażerów na KLM
W najbliższą niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjedzie ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Chodzi oczywiście o tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.
16 lipca 2025
Zabytkowe autobusy i tramwaje wyjechały na ulicach Krakowa
W niedzielę, 13 lipca, na ulice Krakowa po raz kolejny wyjechały zabytkowe autobusy i tramwaje w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.