25 lutego 2008 - materiał archiwalny

undefinedCoraz więcej krakowian wybiera Krakowską Kartę Miejską. Do tej pory podróżuje z nią już 162.096 pasażerów. Systematycznie przybywa również studentów, którzy bilet okresowy aktywowali na Elektronicznej Legitymacji Studenckiej. Obecnie jest ich już 16.371 (tylko w pierwszych dwóch tygodniach lutego ELS aktywowało prawie 800 studentów).

Co bardzo istotne: mimo, że posiadaczy kart przybywa, zmniejsza się liczba nieudanych operacji w automatach obsługujących KKM – stanowi ona zaledwie ułamek procenta wszystkich operacji. Warto podkreślić, że z automatu skorzystało już ponad 860 tys. osób, a to oznacza, że zrobił to już każdy statystyczny krakowianin.

Wkrótce pasażerowie jeszcze łatwiej doładują swoje karty. W trzech automatach zostaną zamontowane terminale kart płatniczych. Dzięki nim pasażerowie doładowujący KKM nie będą się musieli martwić o gotówkę i to czy automat wyda im resztę. Do zamontowania terminali jest przystosowany każdy z 61 automatów stojących na krakowskich ulicach, więc w przyszłości będą w niego wyposażone wszystkie urządzenia.

Pasażerowie, mogą korzystać z automatów przez całą dobę. W razie trudności z doładowaniem karty, każdy może zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu, również czynny całą dobę. Nasi pracownicy na pewno przyjmą zgłoszenie i pomogą rozwiązać każdy problem.

Przypomnijmy. Koszt projektu KKM, na który składa się 60 automatów, 300 tys. kart oraz 80 czytników do ich kontroli to 7,5 mln zł (netto). Aż 75% projektu jest finansowane ze środków UE, natomiast 25% to wkład własny MPK S.A.

Najnowsze

4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.
31 maja 2025
Kultowe Jelcz PR110 po niemal 40 latach wróciły na krakowskie ulice
Miłośnicy historycznych autobusów z całej Polski mieli w sobotę, 31 maja wyjątkową okazję przejechać się kultowymi autobusami Jelcz PR11. Tego dnia do Krakowa przyjechały bowiem Jelcze PR110 z Rzeszowa, Poznania, Wrocławia i Warszawy (dwa autobusy), które wyjechały na specjalną linię PR. Kursowały z Alei Przyjaźni w Nowej Hucie do Nowego Kleparza. Na trasie tej linii pojawiło się w sumie pięć zabytkowych autobusów.
30 maja 2025
Solaris dostarczy pięć przegubowych autobusów elektrycznych
MPK w Krakowie wybrało dostawcę pięciu autobusów elektrycznych w przetargu ogłoszonym 12 lutego. Jest nim firma Solaris Bus & Coach. Zakup autobusów jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy.