5 kwietnia 2018 - materiał archiwalny
5 kwietnia 2018 - materiał archiwalny

W czwartek, 5 kwietnia w ramach Akademii Młodego Krakowianina ok. 60 dzieci zwiedziło zajezdnię tramwajową Podgórze przy ul. J. Brożka 3. Wśród nich były przedszkolaki z Przedszkola Pod Gwiazdkami, uczniowie drugiej klasy ze Szkoły Podstawowej nr 22 oraz dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie.

W czwartek, 5 kwietnia w ramach Akademii Młodego Krakowianina ok. 60 dzieci zwiedziło zajezdnię tramwajową Podgórze przy ul. J. Brożka 3. Wśród nich były przedszkolaki z Przedszkola Pod Gwiazdkami, uczniowie drugiej klasy ze Szkoły Podstawowej nr 22 oraz dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Krakowie.

Ich przewodnikiem był Trambuś, oficjalna maskotka MPK SA w Krakowie. Podczas wizyty uczniowie mogli się spotkać z motorniczym i  dowiedzieć się na czym polega jego praca, m.in. o której godzinie kładzie się spać i której rano musi wstawać. Inspektor ruchu MPK wyjaśnił im także najważniejsze zasady bezpiecznego i kulturalnego podróżowania tramwajami. Zwrócił uwagę m.in. na konieczność trzymania się uchwytów podczas jazdy oraz zakaz wchodzenia do tramwajów z lodami.

Dzieci nie tylko dowiedziały się jak bezpiecznie poruszać się komunikacją miejską, ale także zwiedziły te miejsca, gdzie tramwaje są naprawiane i przechodzą przeglądy – wszystkie mogły przejść kanałem i zobaczyć jak wygląda wagon od spodu.

Wiele radości wywołał wśród dzieci przejazd tramwajem przez myjnię, gdzie każdego dnia są myte wagony zjeżdżające z linii do zajezdni.

Warto podkreślić, że edukacja prowadzona przez Trambusia w ramach Akademii Młodego Krakowianina na specjalnie opracowanej trasie w zajezdni tramwajowej Podgórze ma uczyć bezpiecznego i kulturalnego korzystania z komunikacji miejskiej już od najmłodszych lat. Takie działanie ma służyć nie tylko poznaniu przez dzieci pracy motorniczego i mechanika, ale także ma na celu wzbudzenie ogólnego szacunku do tych zawodów. Ma też za zadanie pokazać, jak ważne jest to, aby nie brudzić i  nie niszczyć tramwajów i autobusów, które każdego dnia wożą mieszkańców Krakowa.

Galeria

Najnowsze

28 lipca 2025
II Zlot Autobusów Ikarus na Śląsku
Autobus MPK w Krakowie – historyczny Ikarus 620 wziął udział w II Zlocie Autobusów Ikarus na Śląsku. Wydarzenie odbywało się w weekend 26–27 lipca w Parku Słupna w Mysłowicach. Dla uczestników zlotu uruchomiona zostanie bezpłatna linia specjalna obsługiwana autobusami Ikarus, kursująca z centrum Katowic do Parku Słupna. Wstęp na wydarzenie był bezpłatny.
27 lipca 2025
Wagon SN1 z 1922 roku przewiózł pasażerów na KLM
W niedzielę, 27 lipca na Krakowskiej Linii Muzealnej na linię 0 wyjechał ponad stuletni wagon odbudowany przez pracowników MPK w Krakowie. Był to tramwaj SN1 o numerze 59 z 1922 roku, zaprezentowany w tym roku w ramach jubileuszu 150 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.
25 lipca 2025
Tunel KST znów otwarty. Tramwaje wracają pod Dworzec Główny
W poniedziałek, 28 lipca wraca ruch tramwajowy w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju pod Dworcem Głównym. Przez miesiąc – od 28 czerwca – tunel był zamknięty z powodu zaplanowanych prac związanych z wymianą elementów systemu przeciwpożarowego.
24 lipca 2025
Blisko 152 miliony złotych na rozwój transportu publicznego
Kraków sięga po środki na rozwój zrównoważonego transportu. Dzięki finansowaniu z Funduszy Europejskich remontu doczeka się układ torowiska na ul. Starowiślnej, ul. Straszewskiego i ul. Karmelickiej. Miasto zyskało też finansowanie na rozwój inteligentnych systemów transportowych, czyli m.in. ekranów z informacją pasażerską czy systemów kontrolnych w strefach ograniczonego ruchu. Za te projekty odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
18 lipca 2025
Wyjątkowa niedziela z KLM - dwie linie tramwajowe i jedna autobusowa
W niedzielę, 20 lipca na ulice Krakowa wyjechały zabytkowe tramwaje i autobusy w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej. Tego dnia uruchomiono aż trzy specjalne linie z udziałem historycznych pojazdów.
17 lipca 2025
Nowe biletomaty w tramwajach i autobusach
W pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie sukcesywnie wymieniane są najbardziej wyeksploatowane biletomaty na nowoczesne i bardziej niezawodne urządzenia. To ważna zmiana – dotychczasowe automaty, po wielu latach użytkowania, ulegały coraz częstszym awariom. Nowe rozwiązania są nie tylko bardziej odporne na usterki, ale także przyjazne dla środowiska – nie drukują już papierowych biletów.