9 lutego 2018 - materiał archiwalny
9 lutego 2018 - materiał archiwalny

Prawe 500 pączków zjedli uczestnicy przejazdu specjalnym zabytkowym składem wagonów, który kursował w tłusty czwartek, 8  lutego na trasie linii nr 8 (Bronowice Małe – Borek Fałęcki). Do wagonów 102Na i 102NaD można było wsiąść w godzinach 14.00-17.00.

Prawe 500 pączków zjedli uczestnicy przejazdu specjalnym zabytkowym składem wagonów, który kursował w tłusty czwartek, 8  lutego na trasie linii nr 8 (Bronowice Małe – Borek Fałęcki). Do wagonów 102Na i 102NaD można było wsiąść w godzinach 14.00-17.00.

Ten wyjątkowy skład wyjechał ze Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze przy ul. J. Brożka 3, o godz. 14.10 w kierunku Bronowic Małych. Tramwaj zatrzymywał się na każdym przystanku, a wszyscy wsiadający byli częstowani pączkami i gorącą kawą. Nie była to jedyna atrakcja przygotowana w tym dniu przez MPK SA w Krakowie. W środku pierwszego wagonu uczestnicy przejazdu mieli okazję spotkać się z Jackiem Kołodziejem, autorem książki „Historyczne pojazdy komunikacji miejskiej w Krakowie”, który opowiadał o losach zabytkowych pojazdów. Była także możliwość zakupu tej książki.

Zanim jednak zabytkowy skład wagonów wyjechał ze Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze, odbyła się krótka prezentacja tego wyjątkowego wagonu jakim jest 102NaD, który został w tym roku odrestaurowany przez pracowników MPK SA w Krakowie. Mieszkańcy Krakowa podróżowali nim w latach 1985-1997. Jest to jeden z zaledwie pięciu tego rodzaju pojazdów silnikowych w Krakowie przerobionych na przyczepę czynną. Podczas prac zadbano o przywrócenie mu oryginalnego wyglądu, dokładnie takiego jaki miał w czasach eksploatacji ponad 30 lat temu.

Galeria

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.