1 grudnia 2017 - materiał archiwalny
1 grudnia 2017 - materiał archiwalny

W piątek, 1 grudnia 2017 roku w siedzibie MPK SA w Krakowie zostały otwarte oferty na dostawę 78 nowych niskoemisyjnych autobusów, które krakowski przewoźnik chce zamówić w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Przetarg składał się z trzech zadań:

- dostawy 56 autobusów z silnikami Euro 6 o długości ok. 12 m

- dostawy 12 autobusów przegubowych hybrydowych

- dostawy 10 autobusów midi z silnikami Euro 6 o długości ok. 9 metrów

Firma Autosan Sp. z o.o złożyła ofertę na dostawę 10 autobusów midi. Kontrakt został wyceniony przez producenta na kwotę 8 440 000 zł netto. EvoBus sp. z o.o. złożyła ofertę na dostawę 56 autobusów Mercedes-Benz Citaro o długości 12 m o wartości 65 408 000 zł netto.

Na dostawę 12 autobusów hybrydowych wpłynęły dwie oferty. Złożyły je firmy Solaris Bus & Coach SA (cena oferty - 29 880 000 zł netto) oraz Volvo Bus Corporation (cena oferty - 24 948 000 zł netto).

Zanim zostaną wybrane najkorzystniejsze propozycje, wszystkie złożone oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający. Warto pamiętać, że kryterium wyboru najlepszej oferty to nie tylko cena (60 proc.), ale także kryteria techniczne (30 proc.) i eksploatacyjne (10 proc.).

Od momentu podpisania umowy producenci będą mieć 7 miesięcy na dostarczenie autobusów 12-metrowych i hybrydowych oraz 6 miesięcy na dostawę autobusów midi. Nowe ekologiczne pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Zakup nowych autobusów będzie realizowany dzięki wsparciu środków unijnych, które pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Jest on kontynuacją poprzedniego projektu, którego efektem był wcześniejszy zakup 107 nowych ekologicznych autobusów w latach 2016-2017.

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.