14 września 2017 - materiał archiwalny
14 września 2017 - materiał archiwalny

W 17. edycji konkursu „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”, który odbył się w czwartek, 14 września na terenie zajezdni autobusowej Płaszów, najlepszym kierowcą autobusu został Piotr Trojański, który na co dzień pracuje właśnie w tej zajezdni. To on podobnie jak przed rokiem najlepiej poradził sobie z testem i zadaniami praktycznymi, zdobywając najwięcej punktów. Drugie miejsce zajął Piotr Wróbel z zajezdni autobusowej Wola Duchacka, a trzecie miejsce zajął Krzysztof Czopik, pracownik KTR (spółki-córki MPK SA w Krakowie). Najlepszą kobietą została Aneta Kańska z zajezdni autobusowej Płaszów.

Drużynowo najlepszym zespołem zostali kierowcy z zajezdni autobusowej Płaszów. Drugie miejsce zajęli kierowcy z KTR, trzecie - kierowcy zatrudnieni w zajezdni Wola Duchacka, a czwarte kierowcy z zajezdni autobusowej Bieńczyce. W sumie rywalizowało 16 kierowców.

Wygrać wcale nie było łatwo. Oprócz doskonałej wiedzy z przepisów ruchu drogowego trzeba było się wykazać precyzyjną, dynamiczną a jednocześnie płynną jazdą autobusem.

Podczas każdego przejazdu kierowcy najpierw mieli za zadanie trafić piłką położoną na specjalnym talerzu przymocowanym z przodu autobusu do kosza. Następnie jechali slalomem wzdłuż wyznaczonego wąskiego toru. Potem musieli zatrzymać autobus na przystanku w taki sposób, aby pasażerowie mogli komfortowo do niego wejść, a więc aby drzwi autobusu znalazły się na wprost słupka przystankowego. W kolejnym zadaniu musieli jechać 30 km/h z zasłoniętym prędkościomierzem. Na koniec ich zadaniem było trafienie przymocowaną do autobusu lancą w plastikowe koło wiszące na słupku.  A to wszystko starali się zrobić szybko i płynnie. Sędziowie liczyli bowiem czas wykonania przejazdu. Zawodnicy musieli się także wykazać dużą płynnością w prowadzeniu autobusu – w środku pojazdu na specjalnym talerzu była bowiem  ustawiona piłka, która nie mogła spaść.

Oprócz kierowców w konkursie rywalizowali także mechanicy i inspektorzy. Najlepszym mechanikiem w zawodach, który najszybciej zmienił koło w autobusie, został Marcin Malik ze Stacji Obsługi Autobusów Płaszów. Kolejne miejsca zajęli: Dariusz Piorun z Woli Duchackiej i Arkadiusz Chochoł z Bieńczyc. Drużynowo najlepiej wypadła Stacja Obsługi Autobusów Płaszów. Drugie miejsce zajęli mechanicy z Bieńczyc, a trzecie z Woli Duchackiej.

Z kolei wśród inspektorów ruchu najlepiej poradził sobie Jarosław Siemiński. Drugie miejsce zajął Janusz Michałowski a trzecie Piotr Bugaj. Ich zadaniem było wypełnienie testu z przepisów ruchu drogowego i przepisów wewnętrznych MPK SA. 

Zanim jednak zarząd MPK SA wręczył nagrody dla zwycięzców konkursu pięciu pracowników MPK SA (trzech kierowców i dwóch instruktorów ruchu) otrzymało wyróżnienia i listy gratulacyjne za swoją postawę i pomoc innym. Ich zachowanie docenił także Komendant Miejski Policji w Krakowie inspektor Rafał Leśniak, Komendant Straży Miejskiej Adam Młot oraz Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie mł. bryg. mgr inż. Artur Nosek.

Nagrody za swoją postawę otrzymali: inspektor ruchu Maciej Machniewicz (za pomoc zaginionej osobie), inspektor ruchu Sławomir Górnisiewicz (za pomoc osobie chorej oraz pomoc osobie okradzionej), kierowca Sylwester Wójcik (za uniemożliwienie kontynuacji jazdy nietrzeźwemu kierowcy samochodu), kierowca Piotr Wróblewski (za pomoc w odnalezieniu zaginionej osoby), kierowca Marek Janda (za ugaszenie płonącego ciągnika).

Warto podkreślić, że konkurs „Bezpieczna jazda komunikacją miejską” daje okazję nie tylko do rywalizacji pracowników krakowskiego przewoźnika. Jest także okazją do ćwiczenia umiejętności ważnych w codziennej pracy kierowców. W konkursie duży nacisk jest bowiem położony na płynne i bezpieczne prowadzenie pojazdów oraz na pomoc pasażerom.

Galeria

Najnowsze

5 czerwca 2025
Pracownicy MPK już po raz 16. zagrają w Turnieju Piłkarskim im. Piotra Pruchnickiego
W sobotę, 7 czerwca na boisku TS Tramwaj, przy ul. Praskiej 61a zostanie rozegrany 16. Piłkarski Turniej im. Piotra Pruchnickiego, organizowany przez pracowników MPK SA w Krakowie z zajezdni tramwajowej Podgórze.
5 czerwca 2025
Rusza 23. Sezon Krakowskiej Linii Muzealnej
W najbliższą niedzielę 8 czerwca rozpocznie się 23. sezon Krakowskiej Linii Muzealnej. Rozpocznie się wyjątkowo, bo nie od tradycyjnych kursów linii nr 0 z ul. św. Wawrzyńca do Cichego Kącika, ale od uruchomienia dwóch wyjątkowych linii, które zabiorą pasażerów do każdej z pięciu zajezdni MPK w Krakowie. W tym roku obchodzimy jubileusz 150 lat komunikacji miejskiej, więc KLM musi być wyjątkowa.
4 czerwca 2025
MPK w Krakowie podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych
MPK w Krakowie podpisało umowę z firmą PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o. o. na dostawę 10 autobusów zasilanych wodorem marki NesoBus. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które kupuje krakowski przewoźnik. Umowa została zawarta 3 czerwca. Nowe autobusy zaczną wozić pasażerów za 12 miesięcy.
3 czerwca 2025
MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów
We wtorek, 3 czerwca MPK w Krakowie wybrało dostawcę 190 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe Euro 6, spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Będzie nim konsorcjum Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i PKO Leasing S.A.
3 czerwca 2025
Odbudowany przez MPK w Krakowie wagon SN1 z 1922 roku rozpocznie tegoroczną KLM
W historycznej hali zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 15, która obecnie jest częścią Muzeum Inżynierii i Techniki, MPK w Krakowie zaprezentowało wyjątkowy tramwaj SN1 o numerze 59. Miało to miejsce 3 czerwca, dokładnie po 103 latach od momentu, kiedy ten wyjątkowy tramwaj zaczął wozić pasażerów.
1 czerwca 2025
Rekordowy Dzień Dziecka w krakowskim MPK
Tłumy dzieci wraz ze swoimi opiekunami, rodzicami, dziadkami odwiedziło w niedzielę, 1 czerwca zajezdnię tramwajową w Nowej Hucie. Cieszymy się, że przygotowane przez nas atrakcje tak wielu z Was się spodobały. Nie martwimy się o przyszłość, skoro tak wielu młodych osób chciało samodzielnie poprowadzić tramwaj. Doceniamy Wasze zainteresowanie tym, jak dbamy o tramwaje, jak je naprawiamy i jak je myjemy. No i cieszymy się, że tak wielkim zainteresowaniem cieszyły się historyczne tramwaje i autobusy. To ważne, aby wiedzieć jak zmienił się krakowski transport przez ostanie kilkadziesiąt lat – tym bardziej, że świętujemy w tym roku 150 lat krakowskiej komunikacji miejskiej.