RODO
KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH Z ZASTOSOWANIEM
MONITORINGU UMIESZCZONEGO NA AUTOMATACH BILETOWYCH I PRZYSTANKACH MPK S.A. W KRAKOWIE
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, z siedzibą przy ul. św. Wawrzyńca 13 w Krakowie.
Celem stosowania monitoringu wizyjnego jest ochrona mienia, zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa oraz dochodzenie bądź obrona roszczeń.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. e oraz lit. f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego dotyczącego ochrony danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. – RODO (Dz. Urz. UE L nr 119).
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Rejestracji podlega obraz (bez dźwięku). Wizerunek utrwalony za pośrednictwem monitoringu będzie przechowywany przez maksymalnie 90 dni, a następnie zostanie usunięty. Jeśli nagranie stanowi dowód w postępowaniu, wówczas dane będą przechowywane do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Odbiorcami danych są podmioty odpowiadające za serwis urządzeń i oprogramowania związanego z monitoringiem wizyjnym oraz świadczące usługę ochrony mienia,
a także podmioty publiczne i instytucje uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych MPK S.A. w Krakowie, który możliwy jest poprzez adres e-mail: iodo@mpk.krakow.pl lub telefonicznie: (12) 254 14 54.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych z monitoringu wizyjnego KMK w Krakowie
Lp. |
Cel |
Podstawa prawna zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącego ochrony danych osobowych |
||
MPK |
ZTP |
MPK |
ZTP |
|
1. |
Zapewnienie wymaganych warunków bezpieczeństwa dla osób (w tym pracowników własnych administratora) i bagażu KMK w Krakowie |
Þ art. 6 ust. 1 lit. b) oraz lit. e) RODO – w zakresie przewozów zleconych przez GMK; Þ art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – zgodnie z art. 776 oraz art. 777 KC; Þ art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w zakresie przewozów komercyjnych realizowanych przez Spółkę. |
Þ art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – w związku z art. 9a ustawy o samorządzie gminnym. |
|
2. |
Rozpatrywanie skarg, reklamacji lub prowadzenia korespondencji w sprawie funkcjonowania komunikacji, kontroli oraz dystrybucji biletów w KMK, rozpatrywania wniosków, udzielania wyjaśnień |
Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w zakresie przewozów zleconych przez GMK; Þ art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w zakresie przewozów komercyjnych realizowanych przez Spółkę. |
Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO. |
|
3. |
Kontrola jakości pracy wykonywanej przez podmioty działające na zlecenie administratora oraz mienia publicznego lub osób trzecich |
Þ art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; Þ art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. |
Þ art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. |
|
4. |
Ochrona mienia administratora oraz mienia publicznego |
nie dotyczy |
Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w zakresie przewozów zleconych przez GMK; Þ art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w zakresie przewozów komercyjnych realizowanych przez Spółkę. |
nie dotyczy |
5. |
Dochodzenie roszczeń |
Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w zakresie przewozów zleconych przez GMK; Þ art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w zakresie przewozów komercyjnych realizowanych przez Spółkę. |
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. |
|
6. |
Optymalizacja pracy Spółki (Pojazdów) |
nie dotyczy |
Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO – w zakresie przewozów zleconych przez GMK. |
nie dotyczy |
7. |
Pozyskiwanie informacji odnośnie stanu technicznego infrastruktury w celu ochrony pojazdów i pasażerów |
Þ art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; Þ art. 6 ust. 1 lit. e) RODO. |
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. |
|
8. |
Szkolenia oraz instruktaże |
nie dotyczy |
Þ art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – zgodnie z 2373 § 2 k.p. |
nie dotyczy |
9. |
nie dotyczy |
Optymalizacja funkcjonowania KMK (ocena komfortu podróży pasażerów) |
nie dotyczy |
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. |