Menu dla Pasażera - szczegóły
102N
Wagon typu 102N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów
Wagon silnikowy typu 102N nr 203
W 1948 roku podjęto decyzję o budowie wagonu szybkobieżnego dla polskich miast. Niestety pierwsze tego typu pojazdy pojawiły się dopiero w 1959 a w odmianie przegubowej dopiero w 1969 roku. Popularna „wiatrówka” posiadająca zgodną z obowiązującą modę odwrotnie pochyloną szybę czołową, obsługiwała najważniejsze krakowskie linie stacjonując na co dzień w zajezdni Nowa Huta. W 1988 roku wagony typu 102N sprzedano pozostawiając wagon o numerze 203, który służył jeszcze jako wagon szkoleniowy. W 1994 roku powrócił na krakowskie ulice w stanie niemal oryginalnym. Jego liniową eksploatację zakończono w 1997 roku. Jest najlepiej zachowanym wagonem tego typu w Polsce.
DANE TECHNICZNE 102N |
|
Wielkość | Wagon silnikowy dwuczłonowy |
Rodzaj | wysokopodłogowy |
Długość | 19300 mm |
Szerokość | 2400 mm |
Wysokość nadwozia | 3067 mm |
Rozstaw czopów skrętu | 6000 mm |
Rozstaw osi | 1900 mm |
Masa własna | 24000 kg |
Masa całkowita | 36500 kg |
Miejsca ogółem | 181 |
Miejsca siedzące | 31 |
Wysokość podłogi | 890 mm |
Silniki | 4*40 kW |
Średnica kół tocznych | 654 mm |