Menu dla Pasażera - szczegóły

102N

102N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów

102N-203

W 1948 roku podjęto decyzję o budowie wagonu szybkobieżnego dla polskich miast. Niestety pierwsze tego typu pojazdy pojawiły się dopiero w 1959 a w odmianie przegubowej dopiero w 1969 roku. Popularna „wiatrówka” posiadająca zgodną z obowiązującą modę odwrotnie pochyloną szybę czołową, obsługiwała najważniejsze krakowskie linie stacjonując na co dzień w zajezdni Nowa Huta. W 1988 roku wagony typu 102N sprzedano pozostawiając wagon o numerze 203, który służył jeszcze jako wagon szkoleniowy. W 1994 roku powrócił na krakowskie ulice w stanie niemal oryginalnym. Jego liniową eksploatację zakończono w 1997 roku. Jest najlepiej zachowanym wagonem tego typu w Polsce.

 

DANE TECHNICZNE 102N
Wielkość Wagon silnikowy dwuczłonowy
Rodzaj wysokopodłogowy
Długość 19300 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość nadwozia 3067 mm
Rozstaw czopów skrętu 6000 mm
Rozstaw osi 1900 mm
Masa własna 24000 kg
Masa całkowita 36500 kg
Miejsca ogółem 181
Miejsca siedzące 31
Wysokość podłogi 890 mm
Silniki 4*40 kW
Średnica kół tocznych 654 mm