Wszystkie zamówienia do 14000

23.05.2014 Wykonawca świadczenia usług w zakresie udrażniania, czyszczenia i usuwania usterek kanalizacji w nieruchomościach MPK S.A. położonych na terenia miasta Krakowa.

Data zakończenia: -
Status: Zakończone
Znak sprawy: IŚ-225-2-04/14

IŚ-225-2-04/14 (MO)

Kraków 19.05.2014 

 
 
Zapytanie ofertowe
 
 
 
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje Wykonawcy świadczenia usług w zakresie udrażniania i czyszczenia kanalizacji w nieruchomościach MPK S.A. położonych na terenie miasta Krakowa. Zlecenie na okres 1 roku.
Wykonawca musi dysponować co najmniej jednym sprzętem typu WUKO z płynną regulacją ciśnienia od 10 do 17 Mpa, i zapleczem technicznym i osobowym umożliwiającym mu należyte wykonanie obowiązków będących przedmiotem umowy.
Kryterium oceny ofert: cena za 1 godzinę pracy sprzętu i obsługi sprzętu.
Cena musi obejmować wszystkie koszty i składniki niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z materiałami, robocizną, pracą sprzętu w tym kamery termowizyjnej (w razie potrzeby) , transportem (w tym dojazdy do miejsca wykonania usługi), robotami towarzyszącymi, świadczeniami i usługami, oraz pozostałymi pracami i czynnościami niezbędnymi do osiągnięcia wymaganych parametrów przedmiotu zamówienia.
Cena nie będzie podlegała zmianie przez czas trwania umowy. Projekt umowy w załączeniu.
 
Oferty prosimy składać do dnia 02.06.2014 r. do godz. 10.00 w siedzibie MPK S.A
w Krakowie ul. Jana Brożka 3 – w zamkniętych kopertach z dokładnym adresem firmy i dopiskiem oferta na świadczenia usług w zakresie udrażniania i czyszczenia kanalizacji w nieruchomościach MPK S.A. położonych na terenie miasta Krakowa.
Do ofert należy dołączyć adres e-mail do kontaktu.
 
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.06.2014 r. godz. 12.00 w siedzibie MPK S.A.
przy ul. Jana Brożka 3. Każdy zainteresowany Oferent może być obecny osobiście przy otwarciu i odczytaniu wszystkich złożonych ofert. O wynikach postępowania składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie (pocztą elektroniczną), lub telefonicznie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od postępowania, unieważnienia lub uznania, że postępowanie nie dało rezultatów. W każdym z przypadków może to ogłosić bez konieczności podawania przyczyny.
 
 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty, która ma rażąco niską cenę.
 
Ze strony MPK S.A. sprawę prowadzi i informacji udziela:
Maria Ostafin           tel. 012 254 11 65.
 
 
 
 
 
UMOWA
o udzielenie zamówienia do 14 000 euro
zawarta w dniu ………………. pomiędzy:
Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym S.A.
z siedzibą w Krakowie, ul. św. Wawrzyńca 13, 31-060 Kraków (adres do korespondencji: ul. Jana Brożka 3, 30-347 Kraków), zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000025692, NIP: 6790085613, posiadającym kapitał zakładowy w wysokości 84.582.400,00 zł oraz kapitał wpłacony w wysokości 84.582.400,00 zł,zwanym dalej Zamawiającym, którego reprezentują:
……………………………………………..
a
…………………………………
…………………………………………….. zwanym dalej Wykonawcą, którego reprezentuje: …………………
zwanymi dalej łącznie lub osobno Stronami lub Stroną, o następującej treści:
Umowa niniejsza zostaje zawarta w trybie zapytania ofertowego bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późn. zm.), stosownie do treści art. 4 pkt. 8 tej ustawy, na podstawie Zarządzenia nr 18 Zarządu MPK S.A. w Krakowie z dnia 02 lipca 2007 r. Załącznik nr 5 (Regulamin udzielania zamówień o wartości do kwoty 14.000 Euro ust.1 pkt 1).
PRZEDMIOT UMOWY
§ 1
1.         Przedmiotem umowy są usługi udrażniania i czyszczenia kanalizacji w nieruchomościach MPK S.A położonych na terenie miasta Krakowaw zakresie określonym w ust. 2, zwane dalej usługami lub przedmiotem umowy.
2.         Usługi obejmują:
2.1.     udrażnianie i czyszczenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej z zastosowaniem metod tradycyjnych lub sprzętu typu WUKO;
2.2.     udrażnianie i czyszczenie zewnętrznych i wewnętrznych instalacji kanalizacyjnych z zastosowaniem metod tradycyjnych lub sprzętu typu WUKO;
2.3.     użycie kamery termowizyjnej.
WARUNKI TECHNOLOGICZNE
§ 2
1.          Wykonawca zapewnia, że dysponuje na potrzeby realizacji niniejszej umowy, co najmniej jednym sprzętem typu WUKO (lub podobnym) z płynną regulacją ciśnienia w zakresie od 10 do 17 MPa oraz zapleczem technicznym i osobowym umożliwiającym mu należyte wykonanie przedmiotu umowy.
2.         Wykonawca zapewnia, że posiada wszelkie dokumenty i zezwolenia wymagane przepisami prawa do działalności polegającej na przyjmowaniu, przemieszczaniu i utylizacji lub unieszkodliwieniu odpadów, w tym w szczególności stosowne decyzje administracyjne. Jeżeli przy realizacji niniejszej umowy będzie posługiwał się innym podmiotem zobowiązany jest zapewnić, że podmiot ten posiada wszelkie wymagane prawem uprawnienia i zezwolenia.
3.          Wykonawca wykona usługę przy użyciu własnych materiałów i własnego sprzętu. Wszelkie używane przy realizacji umowy materiały, sprzęty i substancje muszą być dopuszczone do użytku na rynku polskim.
4.         Wykonawca jest odpowiedzialny za usunięcie i utylizację lub unieszkodliwienie wszystkich odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 21) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.). Koszty związane z opłatami za deponowanie odpadów na składowisku ponosi Wykonawca. Odbiór, transport odpadów i utylizacja lub unieszkodliwienie mogą być wykonywane tylko przez podmioty do tego uprawnione, posiadające odpowiednie zezwolenie.
5.          Wykonawca w trakcie realizacji umowy ma obowiązek dostarczać do akceptacji Inspektoratu Ochrony Środowiska Zamawiającego aktualne certyfikaty lub karty charakterystyki tych materiałów i środków chemicznych, które będzie stosował w trakcie realizacji usługi. Karty charakterystyki muszą być zgodne z wzorem określonym w załączniku do Rozporządzenie Komisji (UE) 453/2010 z dnia 20 maja 2010 zmieniające Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH). Wykonawca musi stosować się ściśle do zaleceń zawartych w kartach charakterystyki. W przypadku niedostarczenia kart charakterystyki lub stwierdzenia przez służby BHP lub ochrony środowiska Zamawiającego, że Wykonawca nie przestrzega zaleceń zawartych w kartach charakterystyki umowa może zostać rozwiązana w warunkach określonych w § 7 ust. 3.
6.          W przypadku pobierania przez Wykonawcę wody na potrzeby czyszczenia z sieci Zamawiającego, MPK S.A naliczy z tego tytułu opłaty za pobór wody według obowiązującego cennika MPWiK S.A.. Do kosztu za dostawę wody i odprowadzenie ścieków doliczona zostanie kwota w wysokości 30% tych kosztów, wynikająca z utrzymania sieci wodociągowej. Zamawiający obciąży Wykonawcę odrębną fakturą.
7.          Niniejsza umowa nie obejmuje prac polegających na usuwaniu usterek budowlanych. Jeżeli w trakcie wykonywania prac zostanie stwierdzona taka usterka (np. zawalenie odcinka sieci kanalizacyjnej) Wykonawca przerwie prace i powiadomi o tym fakcie Zamawiającego, który zdecyduje o dalszych czynnościach.
8.          Wykonawca zobowiązuje się bezwzględnie przestrzegać wymagania Zamawiającego dotyczące BHP, przepisów przeciwpożarowych i oddziaływania na środowisko określone w załączniku nr 1 do umowy.
9.         Osoby wykonujące zamówienie ze strony Wykonawcy są zobowiązane do:
9.1.           przestrzegania zasad BHP i wymagań środowiskowych obowiązujących u Zamawiającego;
9.2.           poszanowania mienia znajdującego się w obiektach Zamawiającego,
9.3.           noszenia na terenie Zamawiającego wyróżniającej się odzieży z elementami odblaskowymi,
9.4.           przestrzegania zasad kontroli ruchu osobowego i samochodowego.
WARUNKI JAKOŚCIOWE
§ 3
1.         Wykonawca wykona usługi jakościowo dobrze z należytą starannością.
2.         W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania usług Zamawiający może żądać od Wykonawcy powtórnego wykonania usługi na koszt i ryzyko Wykonawcy.
WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
§ 4
1.          Wykonawca będzie wykonywał usługi sukcesywnie, w miarę potrzeb, każdorazowo na podstawie indywidualnych zamówień określających zakres usług oraz miejsca wykonania usług, składanych na numer telefonu: ……………….. lub adres e-mail: …………………………..
2.          Doręczenie zamówienia Wykonawcy przez Zamawiającego stwarza po stronie Wykonawcy zobowiązanie do realizacji usługi na warunkach określonych w umowie i złożonym zamówieniu.
3.          Wykonawca będzie świadczył usługi we wszystkie dni tygodnia.
4.          Wykonawca przystąpi do realizacji usługi do 16 (szesnastu) godzin od chwili złożenia u Wykonawcy zamówienia z wyłączeniem pracy w godzinach nocnych o którym mowa w ust. 1.
5.          Miejscem wykonywania usług jest wskazana w danym zamówieniu (ust. 1) nieruchomość MPK S.A. na terenie miasta Krakowa (wskazana Stacja Obsługi, Punkt Kontroli Ruchu lub inny obiekt będący nieruchomością MPK S.A.).
6.          Jeżeli w trakcie czyszczenia kanalizacji Wykonawca stwierdzi, że przyczyną zatkania jest usterka budowlana, należy ten fakt zgłosić do Zamawiającego telefonicznie i potwierdzić pocztą elektroniczną.
7.          Osobą odpowiedzialną za realizację umowy będzie ze strony:
7.1.         Zamawiającego: Maria Ostafin, tel. 12/2541165, e-mail: mostafin@mpk.krakow.pl
7.2.         Wykonawcy tel. ………………, e-mail: ……………………………….
WYNAGRODZENIE
§ 5
1.          Strony ustaliły maksymalną nominalną wartość zamówienia na kwotę:
netto: …………… zł (słownie: ……………………………) + należny podatek VAT.
2.          Maksymalna nominalna wartość zamówienia, wskazana w ust. 1, stanowi maksymalną kwotę netto, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie usług określonych w niniejszej umowie. Kwota ta nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do pełnej realizacji, ani też podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania całości zamówienia.
3.          Cena jednostkowa za 1 (jedną) godzinę pracy i obsługi sprzętu Wykonawcy wynosi:
netto: ……… zł (słownie: …………………………) + należny podatek VAT.
4.          Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie naliczone w oparciu o faktyczną ilość wykonanych usług, na podstawie iloczynu czasu (liczby godzin) świadczenia usługi i ceny jednostkowej określonej w ust. 3, powiększonej o należny podatek VAT.
5.          Ceny jednostkowe netto nie mogą ulec podwyższeniu w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca może obniżyć ceny jednostkowe w każdym czasie, w formie aneksu do umowy.
6.          Cena jednostkowa określona w ust. 3 zawiera wszelkie koszty bezpośrednie i pośrednie związane z realizacją niniejszej umowy, w tym w szczególności koszty materiałów, zezwoleń i decyzji administracyjnych, robocizny, pracy sprzętu, transportu, dojazdu do miejsc wykonywania usługi, utylizacji i unieszkodliwienia odpadów, niezbędnych prac, świadczeń i usług towarzyszących oraz pozostałych czynności koniecznych dla prawidłowego wykonania niniejszej umowy. Do ceny jednostkowej wskazanej w ust. 3 nie będą doliczane żadne koszty dodatkowe.
7.          Podstawą wystawienia faktury jest protokół odbioru prac, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej umowy,podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego w danej lokalizacji (Stacji Obsługi, Punkcie Kontroli ruchu lub innej nieruchomości MPK S.A.) objętej usługą.
8.      Zamawiający zapłaci wynagrodzenie przelewem na następujący numer rachunku bankowego Wykonawcy: ………………………………………. w terminie do 30 dni od daty doręczenia Zamawiającemu wystawionej prawidłowo i zgodnie z umową faktury potwierdzającej wykonanie przedmiotu zamówienia.
9.          Faktury będą wystawione na Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A., ul. św. Wawrzyńca 13, 31-060 Kraków, NIP: 679-008-56-13 a doręczone na adres: ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków.
10.   Na fakturach Wykonawca zamieści numer rachunku bankowego wskazany w niniejszej umowie z zastrzeżeniem ustępu kolejnego.
11.    Zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy wskazanego w niniejszej umowie jest dopuszczalna za pisemnym powiadomieniem Zamawiającego przez Wykonawcę na adres: Sekcja Finansowa MPK S.A. w Krakowie, ul. J. Brożka 3, faksem na numer 12/2541989 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: suder@mpk.krakow.pl, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.
12.      W przypadku niespełnienia przez Wykonawcę powyższych postanowień, Zamawiający zastrzega sobie prawo do wstrzymania zapłaty do czasu prawidłowego powiadomienia o zmianie numeru rachunku bankowego.
Niezależnie od powyższego, w przypadku niedochowania przez Wykonawcę warunku określonego w powyższym ustępie, dokonanie przez Zamawiającego zapłaty na rachunek bankowy wskazany w umowie będzie uznane za skuteczne.
13.      Za termin zapłaty Strony przyjmują datę obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
14.      Cesja wierzytelności Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego wyrażoną, pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY
§ 6
1.          Zamawiający może naliczyć Wykonawcy kary umowne w następującej wysokości:
1.1.         w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub w przypadku, o którym mowa w § 7 ust 3 – 12,5% maksymalnej nominalnej wartości zamówienia netto określonej w § 5 ust. 1;
1.2.         w przypadku nieterminowego przystąpienia do realizacji usługi, za każdą godzinę opóźnienia – 500,00 zł (słownie: pięćset złotych i 00/100).
2.          Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych na zasadach ogólnych.
3.          Zamawiający jest uprawniony do potrącenia należnych mu kar umownych z wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy.
OKRES OBOWIĄZYWANIA
§ 7
1.         Umowa została zawarta na okres od 24 czerwca 2014 roku do 24 czerwca 2015 roku lub do wyczerpania maksymalnej wartości zamówienia określonej w § 5 ust. 1, w zależności, który z tych terminów nastąpi wcześniej.
2.         Zamawiający zastrzega sobie, iż w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca będzie mógł żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, zrealizowanej do dnia odstąpienia od umowy przez Zamawiającego.
3.         Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku rażącego naruszenia przez Wykonawcę warunków umowy, w szczególności powtarzających się reklamacji dotyczących nieterminowej bądź nienależytej realizacji usług lub zaistnienia sytuacji, o której mowa w § 2 ust. 5 in fine.
PODWYKONAWCY; OSOBY WYKONUJĄCE ZAMÓWIENIE NA ZLECENIE WYKONAWCY
§ 8
1.          Za Podwykonawcę uznaje się osobę fizyczną, osobę prawną, albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, z którą Wykonawca zawarł umowę, za zgodą Zamawiającego, na wykonanie części przedmiotu niniejszej umowy. Zmiana Podwykonawcy jest dopuszczalna za pisemną zgodą Zamawiającego.
2.         Realizacja niniejszej umowy przy pomocy Podwykonawców może odbywać się po uzyskaniu zgody Zamawiającego. Wykonawca jest obowiązany przedłożyć, na każde żądanie Zamawiającego, umowę z Podwykonawcą określającą pełny zakres powierzonych czynności.
3.         Wykonawca ma prawo powierzyć wskazane poniżej części przedmiotu niniejszej umowy do wykonania Podwykonawcom: …………............................................................................................................................
§ 9
1.           W przypadku, gdy jednocześnie pracownikami Zamawiającego są osoby wykonujące zamówienie na zlecenie Wykonawcy, jego Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem Cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia lub umowy o dzieło, Wykonawca jest zobowiązany przekazywać Zamawiającemu (do Działu Personalnego ul. Brożka 3, faks: 12/2541167, e-mail: hkasperc@mpk.krakow.pl lub ipopiela@mpk.krakow.pl) imienną listę tych osób. Wykonawca zobowiązany jest ponadto złożyć stosowne oświadczenie z podaniem kwoty przysługującego tym osobom wynagrodzenia.
Informacje, o których powyżej powinny być przekazywane nie później niż do 5–go dnia miesiąca kalendarzowego, w którym Wykonawca będzie dokonywał zapłaty wynagrodzenia na rzecz ww. osób.
Wynagrodzenie dla Wykonawcy winno zostać pomniejszone o kwoty, które Zamawiający zobowiązany był zapłacić jako płatnik składek z tytułu ubezpieczenia społecznego pracowników Zamawiającego wykonujących zamówienie w ramach umów zawartych z Wykonawcą, Podwykonawcami lub dalszymi Podwykonawcami. O wysokości zapłaconych z tego tytułu kwot Zamawiający (Dział Personalny) będzie niezwłocznie informował Wykonawcę.
2.          W przypadku uchybienia przez Wykonawcę obowiązkowi informacyjnemu, o którym mowa w ust. 1 Zamawiający może naliczyć karę umowną w wysokości równej 200% kwoty, którą Zamawiający zobowiązany był odprowadzić z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne swoich pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia. § 6 ust. 2 i 3 stosuje się.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 10
1.         Załączniki do umowy stanowią jej integralną część.
2.         Strony zobowiązują się niezwłocznie poinformować wzajemnie o każdej zmianie danych adresowych, w tym również numerów telefonów, faksu lub adresu e-mail. W przypadku niepowiadomienia o takiej zmianie wszelkie doręczenia dokonane na adres dotychczasowy uznaje się za skuteczne, a Strona, która nie poinformowała o zmianie, odpowiada za wynikłą stąd szkodę.
3.          Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana danych kontaktowych (osoby kontaktowe, numery telefonów i faksów, adresy e-mail) wskazanych w umowie jest dopuszczalna za pisemnym powiadomieniem drugiej Strony bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.
4.         Do umowy stosuje się prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych umową znajdą zastosowanie odpowiednie przepisy polskiego Kodeksu Cywilnego.
5.          Spory powstałe na tle realizacji tej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
6.         Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
7.         W razie jakichkolwiek rozbieżności lub sprzeczności postanowień niniejszej umowy z postanowieniami stosowanych przez Wykonawcę wzorców umów, ogólnych warunków umów, umów licencyjnych lub podobnych dokumentów pierwszeństwo mają postanowienia niniejszej umowy. W szczególności postanowienia w/w dokumentów nie znajdą zastosowania wobec kwestii, które w niniejszej umowie uregulowano odmiennie.
ZAMAWIAJĄCY                                                                               WYKONAWCA
 

 

 

 

WYMAGANIA STAWIANE WYKONAWCY W ZWIĄZKU Z REALIZACJĄ PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA NA TERENIE OBIEKTÓW ZAMAWIAJĄCEGO DOTYCZĄCE OCHRONY ŚRODOWISKA, BHP ORAZ ZASAD OBOWIĄZUJĄCYCH U ZAMAWIAJĄCEGO
1.     Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wytwarzane odpady i zobowiązany jest wypełniać obowiązki wynikające z przepisów ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) i ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.).
2.     Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie usuwać z terenu obiektów Zamawiającego wszelkie odpady powstałe w związku z realizacją usług. Koszty związane z opłatami za składowisko ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest ponadto do dostarczenia „Kart przekazania odpadów” (kserokopia i oryginał do wglądu), w przypadku jeśli wystąpią odpady wymagające takiej dokumentacji.
3.     Do protokołu odbioru przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć sprawozdanie o ilościach zużytych substancji podlegających opłacie za korzystanie ze środowiska, jeżeli przy wykonywaniu zamówienia używane będą substancje tego rodzaju.
4.     W trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, Wykonawca ma obowiązek poddania się kontroli służb MPK S.A., w zakresie używanych substancji chemicznych i posiadania ich aktualnych kart charakterystyki.
5.     Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usuwania na własny koszt awarii(wraz ze wszystkimi skutkami awarii) powstałych z przyczyn dotyczących Wykonawcy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie obiektów Zamawiającego.
6.     Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć we własnym zakresie obszar prowadzonych prac w związku z realizacją przedmiotu zamówienia na terenie obiektów Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest dołożyć starań aby w jak najmniejszym stopniu zakłócać swą pracą normalne funkcjonowanie zakładu Zamawiającego. Jeżeli prace mogą spowodować utrudnienia w ruchu pojazdów na terenie obiektów Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany wykonać prace w taki sposób, aby utrudnienia tego rodzaju były możliwie najkrótsze i najmniej uciążliwe. Do prac tego rodzaju może przystąpić wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ich pory oraz zakresu z Zamawiającym.
7.     Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu realizacji usług, w szczególności za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące osób i uszkodzenia mienia, spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy, w tym w szczególności nieprawidłowym zabezpieczeniem miejsca prac lub niezachowaniem należytej ostrożności przy wykonywaniu prac.
8.      Wejście lub wjazd na teren obiektów Zamawiającego przez osoby/pojazdy/sprzęt, którymi Wykonawca posługuje się przy realizowaniu przedmiotu zamówienia, odbywać się będzie na zasadach obowiązujących u Zamawiającego.
9.     Wykonawca jest zobowiązany do stosowania sprzętu ochrony osobistej i ochron zbiorowych zgodnie z przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosować się do poleceń i przepisów BHP obowiązujących na terenie Zamawiającego, mając na uwadze potencjalne zagrożenia mogące zaistnieć na terenie zakładu Zamawiającego.
10. Wykonawca jest zobowiązany do bezwzględnego przestrzegania poniższych postanowień wynikających z Zarządzenia Zarządu MPK SA z dnia 2 marca 2009 r. w sprawie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy pracowników firm zewnętrznych wykonujących pracę na terenie należącym do MPK S.A. w Krakowie:
a)     Koordynatorem sprawującym nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników zatrudnionych na terenie MPK S.A. w Krakowie jest kierownik Inspektoratu BHP, a w razie jego nieobecności wyznaczony przez niego pracownik Inspektoratu BHP.
b)     Pracodawca zewnętrzny, przed rozpoczęciem pracy na terenie należącym do MPK S.A. w Krakowie, jest zobowiązany przekazać do Inspektoratu BHP pisemne oświadczenie, że zatrudnieni przez niego pracownicy posiadają aktualne badania lekarskie, uprawnienia do wykonywania określonych prac oraz, że zostali przeszkoleni w zakresie BHP.
c)     Przekazanie Inspektoratowi BHP oświadczenia, o którym mowa w pkt. b), Koordynator lub wyznaczony przez niego pracownik Inspektoratu BHP potwierdza imienną pieczątką i podpisem na kopii oświadczenia. Potwierdzoną kopię oświadczenia pracodawca zewnętrzny jest zobowiązany przedstawić kierownikowi komórki organizacyjnej, na rzecz której dana praca jest wykonywana, pod rygorem nie dopuszczenia do wykonywania prac na terenie należącym do MPK S.A. w Krakowie.
d)     Koordynator i pracodawca zewnętrzny mają obowiązek informować siebie nawzajem oraz pracowników lub ich przedstawicieli o działaniach w zakresie zapobiegania zagrożeniom zawodowym występującym podczas wykonywanych przez nich prac.
e)     W razie wypadku przy pracy pracownika firmy zewnętrznej albo wystąpienia zagrożenia dla zdrowia lub życia pracowników na terenie należącym do MPK S.A. w Krakowie należy natychmiast powiadomić o tym Koordynatora i kierownika komórki organizacyjnej, na rzecz której dana praca jest wykonywana.
f)       Wyznaczenie Koordynatora, o którym mowa w pkt. a), nie zwalnia poszczególnych pracodawców z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym przez nich pracownikom.
g)     W przypadku nie spełnienia warunków wymienionych w pkt. b) do f) Koordynator lub pracownik Inspektoratu BHP ma prawo wstrzymać na terenie MPK S.A. w Krakowie pracę pracowników zatrudnionych przez pracodawcę zewnętrznego, informując o tym kierownika komórki organizacyjnej, na rzecz której dana praca jest wykonywana.
11. Koordynator lub pracownik Inspektoratu BHP jest obowiązany dostarczać pracodawcom zewnętrznym, w celu przekazania pracownikom, informacji o:
a)     zagrożeniach dla zdrowia i życia występujących w obiekcie, na poszczególnych stanowiskach pracy i przy wykonywanych pracach, w tym o zasadach postępowania w wypadku awarii i innych sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu pracowników.
b)     działaniach ochronnych i zapobiegawczych podjętych w celu wyeliminowania lub ograniczenia zagrożeń o których mowa w pkt. a).
12. Kierownik komórki organizacyjnej, na rzecz, której dana praca jest wykonywana jest obowiązany dostarczać pracodawcom zewnętrznym, w celu przekazania pracownikom, informacji o swoich pracownikach wyznaczonych do:
a)     udzielania pierwszej pomocy,
b)     wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji pracowników.
13. Pracownicy Wykonawcy wykonujący przedmiot zamówienia muszą posiadać wszystkie wymagane prawem uprawnienia i ubezpieczenia.
14. Wykonawca zapewni aby osoby, którymi posługuje się przy realizowaniu przedmiotu zamówienia, nie spożywały ani też nie były w posiadaniu alkoholu lub środków o podobnym działaniu w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie Zamawiającego uzyskać od osób, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, zgodę na kontrolę trzeźwości tych osób podczas ich pobytu na terenie obiektów Zamawiającego lub przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania audytów, po wcześniejszym pisemnym powiadomieniu Wykonawcy, przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego lub wskazanych przez Zamawiającego audytorów zewnętrznych w celu zapewnienia wymaganej jakości wykonania przedmiotu zamówienia oraz ochrony środowiska.
16. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Jakości i Zarządzania Środowiskiem oraz znaczącymi i średnioznaczącymi aspektami środowiskowymi MPK S.A., na podstawie materiałów, które są opublikowane na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.
17. Nieprzestrzeganie przez Wykonawcę obowiązków zawartych w niniejszym dokumencie będzie uważane za rażące naruszenie warunków umowy.
18. Wszystkie postanowienia niniejszego dokumentu odnoszące się do pracowników Wykonawcy dotyczą w jednakowym stopniu również pracowników Podwykonawców, którymi Wykonawca posługuje się przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.
 

 

 

 

 

PROTOKÓŁ ODBIORU USŁUG
 
Wykonanych w dniu ...................................................................................
 
Przedmiot umowy: Usługi udrażniania, czyszczenia i usuwania usterek kanalizacji w nieruchomościach MPK S.A położonych na terenie miasta Krakowa.
 
Dla (wpisać nazwę jednostki organizacyjnej MPK.S.A.):
 
…………………………………………………………………………………….
 
Usługa wykonana na podstawie umowy nr: …………………………………………………………………………………….
 
Czas pracy przy wykonywaniu usługi :
 
………. (słownie)……………..…………… godzin
 
Przedstawiciel Wykonawcy oświadcza, że zakres rzeczowy usługi zgłoszony do odbioru został wykonany zgodnie z warunkami umowy oraz innymi przepisami dotyczącymi przedmiotu umowy.
 
Przedstawiciel Zleceniodawcy potwierdza wykonanie prac zgodnie z warunkami umowy i ilość godzin będąca podstawą do obliczenia zapłaty za usługę.
 
Po potwierdzeniu przez przedstawiciela zamawiającego niniejszy protokół stanowi podstawę do wystawienia faktury.
 
 
 
 
Przedstawiciel Wykonawcy                        Mistrz lub przedstawiciel gospodarza obiektu
 
 
………………………………              …………………………………..
Czytelny podpis                                                         Czytelny podpis
 
 
                                                                  Przedstawiciel Zleceniodawcy(koordynator umowy)
 
 
 
                                                           ………………………………….
                                                                                     Czytelny podpis