Wszystkie zamówienia do 14000
10.10.2013 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów o kodzie 13 02 08*, 16 01 07* i 15 01 02.
Data zakończenia: -Kraków, 09.10.2013
IŚ-281-23-01/13(RP)
Zapytanie ofertowe
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje odbiorcy następujących odpadów:
- Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe – kod odpadu 13 02 08*. Przewidywana ilość
roczna 40 Mg. - Filtry olejowe – kod odpadu 16 01 07*. Przewidywana ilość roczna 8,0 Mg.
- Opakowania z tworzyw sztucznych po olejach – kod odpadu 15 01 02. Przewidywana ilość
roczna 3,5 Mg.
Zakres przewidzianych czynności:
1. Warunki współpracy zawarte są w projekcie umowy. Przewidujemy zawarcie umowy na 1 rok z możliwością przedłużenia.
2. Sposób gospodarowania odpadami wg obowiązujących aktów prawnych - do oferty należy dołączyć kserokopie aktualnych pozwoleń i oświadczenie pisemne, ze posiadane zezwolenie nie utraciło ważności;
3. Przed otwarciem ofert komisja sprawdza, czy firmy składające oferty mają zaległości finansowe wobec MPK S.A. W przypadku stwierdzenia, ze firma składająca ofertę ma zaległości płatnicze wobec MPK S.A., komisja ma obowiązek odesłania oferty tej firmy bez jej otwierania.
4. W przypadku, gdy dwie najwyższe ceny ofertowe różnią się mniej niż o 10%, komisja może przeprowadzić dodatkową licytację telefoniczną,.
5. Wszelkie szkody wyrządzone na terenie MPK S.A. w Krakowie podczas realizacji odbioru ponosi Odbiorca;
Kryterium oceny ofert: najwyższa zaoferowana wartość sprzedaży rocznej tj. cena zakupu razy przewidywana ilość.
Oferty prosimy składać do dnia 21.10.2013 r. do godz. 10.00 w siedzibie MPK S.A
w Krakowie ul. Jana Brożka 3 – w zamkniętych kopertach z dokładnym adresem firmy i dopiskiem oferta na zakup zużytych olejów wraz ze znakiem sprawy. W przypadku braku opisu oferty, oferta zostanie odesłana. Ofertę można również dostarczyć osobiście na otwarcie.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 21.10.2013 r. godz. 12.00 w siedzibie MPK S.A.
przy ul. Jana Brożka 3 (Centrum Konferencyjne). O wynikach postępowania składający ofertę zostaną powiadomieni pisemnie (pocztą elektroniczną), lub telefonicznie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od postępowania, swobodnego wyboru oferty, unieważnienia lub uznania, że postępowanie nie dało rezultatów. W każdym z przypadków może to ogłosić bez konieczności podawania przyczyny.
Sprawę prowadzi Rafał Pietrzak tel. 012/254-11-65.
PROJEKT UMOWY
zawarta w dniu………………………...., pomiędzy :
Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym S.A.
z siedzibą w Krakowie, ul. św. Wawrzyńca 13, 31-060 Kraków (adres do korespondencji: ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków), zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000025692, NIP: 679-008-56-13, posiadającym kapitał zakładowy w wysokości 84.180.400,00 zł, oraz kapitał wpłacony w wysokości 84.180.400,00 zł, zwanym dalej posiadaczem odpadów,
które reprezentują:
Wiceprezes Zarządu – Rafał Świerczyński
Członek Zarządu - Mariusz Szałkowski
a
…………………………… z siedzibą w …………….., ul. ……………………, ………………, zarejestrowaną w Sądzie ………………………………………………………………………….., NIP: ……………………….., …………………………………………………………………………, zwaną dalej odbiorcą odpadów,
którą reprezentuje:
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
zwanymi dalej łącznie lub osobno Stronami lub Stroną,
o następującej treści:
Osobami odpowiedzialnymi za realizację umowy są:
- ze strony posiadacza odpadów: kierownik Inspektoratu Ochrony Środowiska p. Jan Malina tel. 122541980; p. Rafał Pietrzak tel. 122541165;
- ze strony odbiorcy odpadów: p. ………………….……….. tel. …………………..………., kom. ………………...
Zmiana w/w osób kontaktowych dopuszczalna jest za pisemnym powiadomieniem drugiej Strony.
PRZEDMIOT UMOWY
§ 1
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest sprzedaż odpadów:
- Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe o kodzie 13 02 08*;
- Filtry olejowe o kodzie 16 01 07*;
- Opakowania z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02.
2. Odbiorca odpadów przed podpisaniem umowy dostarczył kopię aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów o kodach 13 02 08*, 16 01 07* oraz 15 01 02.
3. Odbiorca odpadów zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach (Dz. U. 2010.185.1243) oraz Prawa Ochrony Środowiska (Dz. U. 2008.25.150).
WARUNKI REALIZACJI
§ 2
1. Załadunek odpadów, oraz ich wywóz z obiektów posiadacza odpadów należą do obowiązków odbiorcy odpadów.
2. W ramach realizacji umowy odbiorca odpadów udostępni i ustawi w miejscach i w terminie wskazanych przez posiadacza odpadów, specjalistyczne pojemniki na ww. odpady w ilości co najmniej 18 sztuk wymienionych poniżej.
3. Ilość pojemników może ulegać zmianom w zależności od bieżących potrzeb posiadacza odpadów, o czym posiadacz odpadów powiadomi ich odbiorcę.
4. Miejsca odbioru odpadów wraz z orientacyjną ilością wymaganych pojemników zawiera poniższa tabela:
Lp |
Nazwa i adres obiektu |
Olej przepracowany |
Filtry olejowe, paliwowe |
Opakowania z tworzyw sztucznych |
Ilość i rodzaj pojemników [szt.] |
||||
Mauzery 1000 [l] |
Beczki |
Pojemniki 1 m3 |
||
Beczki |
||||
1. |
Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka (TW), Kraków ul. W. Sławka 10 |
2 |
2 |
- |
- |
||||
2. |
Stacja Obsługi Autobusów Bieńczyce (TB), Kraków ul. Makuszyńskiego 34 |
2 |
2 |
- |
- |
||||
4. |
Stacja Obsługi Autobusów Płaszów (TP), Kraków ul. Biskupińska 2 |
1 |
1 |
- |
- |
||||
5. |
Stacja Obsługi Tramwajów Nowa Huta (TH), Kraków ul. Ujastek 12 |
1 |
- |
- |
- |
||||
6. |
Stacja Obsługi Tramwajów Podgórze (TT), Kraków ul. Brożka 3 |
- |
- |
- |
2 |
||||
7. |
Stacja Obsługi i Remontów (TR), Kraków |
1 |
- |
- |
- |
||||
8. |
Magazyn centralny nr 4 (CE), Kraków |
- |
- |
4 |
- |
5. Odbiór odpadów odbywać się będzie w dni robocze (poniedziałek – piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 7.00 – 14.00, w zależności od potrzeb posiadacza odpadów, w terminie do 48 godzin od otrzymania przez odbiorcę odpadów telefonicznego zgłoszenia od posiadacza odpadów pod nr tel. : ……………….., …………………………...
6. Podstawione pojemniki są w dobrym stanie technicznym, są oznakowane, a odbiorca odpadów odpowiada za ich stan techniczny.
7. Odbiorca odpadów zobowiązany jest również do uporządkowania terenu wokół ustawionych pojemników po każdorazowym ich opróżnianiu.
8. Pojemniki przeznaczone są wyłącznie do składowania odpadów przeznaczonych do sprzedaży odbiorcy odpadów.
9. Ustalenie rzeczywistej ilości odpadów odbywa się w obecności posiadacza odpadów w dniu odbioru na poszczególnym obiekcie (przelicznik 1000 l = 900 kg).
10. Wejście lub wjazd pracowników lub innych osób działających na zlecenie odbiorcy odpadów na teren posiadacza odpadów odbywać się będzie na zasadach obowiązujących u posiadacza odpadów.
WYNAGRODZENIE
§ 3
1. Należność za sprzedaż zgromadzonych odpadów jest ustalana po każdorazowym wywozie i ważeniu na podstawie wagi netto i poniższych cen jednostkowych:
- Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe kod 13 02 08* - ………. zł/kg
- Filtry olejowe kod 16 01 07* - ………. zł/kg
- Opakowania z tworzyw sztucznych kod 15 01 02 - ………. zł/kg
z zastrzeżeniem postanowień ust. 6 i 7.
2. Fakturę za sprzedaż odpadów wystawia posiadacz odpadów na podstawie Kart Przekazania Odpadów.
3. Zapłata należności następuje przelewem na wskazany w fakturze rachunek bankowy posiadacza odpadów, w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury VAT przez odbiorcę odpadów.
4. W przypadku nie dokonania wpłaty w określonym terminie posiadacz odpadów zastrzega sobie możliwość wykonania prawa zastawu na pojemnikach stanowiących własność odbiorcy odpadów do czasu wyrównania należności. Dodatkowo odbiorca odpadów wniesie zabezpieczenie należytego wykonania płatności za odebrane odpady , w formie weksla własnego in blanco, opatrzonego klauzulą „bez protestu”, złożonego posiadaczowi odpadów, w terminie do 3 tygodni od daty zawarcia umowy.
5. Posiadacz odpadów uprawniony jest do wypełnienia weksla oraz realizacji uprawnień z weksla w razie braku uzyskania płatności za odebrane odpady w terminie 40 dni od upływu ostatniego dnia terminu płatności, o którym mowa w ust. 3, po wcześniejszym pisemnym wezwaniu do zapłaty.
6. Strony zgodnie postanawiają, iż ceny przepracowanego oleju (§1 ust. 1) będą zmieniać się automatycznie co 8 tygodni począwszy od tygodnia zawarcia umowy wskazanego na pierwszej stronie umowy, w oparciu o wskaźnik procentowy zmiany ceny oleju napędowego według średnich ceny detalicznych paliw w Polsce podanych na stronie: http://www.e-petrol.pl/index.php/notowania/rynek-krajowy/ceny-stacje-paliw.
7. Ceny zużytych filtrów oraz opakowań z tworzyw sztucznych nie podlegają zmianom w trakcie trwania umowy.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY
§ 4
1. W przypadku nie odbierania odpadów zgłoszonych do wywozu w terminie posiadacz odpadów może wezwać w formie pisemnej odbiorcę odpadów do spełnienia świadczenia, a po bezskutecznym upływie określonego w ten sposób dodatkowego terminu może sprzedać odpady osobie trzeciej przy wykorzystaniu pojemników odbiorcy odpadów.
2. W przypadku opóźnienia w odbiorze odpadów posiadacz odpadów może naliczyć odbiorcy odpadów karę umowną w wysokości 100 zł (słownie: sto złotych) za każdy dzień zwłoki w wywozie.
3. W razie nie regulowania należności w terminie posiadacz odpadów naliczy odbiorcy odpadów podwójne odsetki ustawowe za opóźnienie oraz przestanie zgłaszać odbiory odpadów do czasu uregulowania powstałych zaległości.
§ 5
1. Odbiorca odpadów ponosi odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące osób i uszkodzenia mienia wyrządzone w związku
z realizacją umowy, na terenie obiektów posiadacza odpadów spowodowane przyczynami leżącymi po stronie odbiorców odpadów.
2. Odbiorca odpadów nie może powierzyć wykonania umowy podwykonawcy bez pisemnej zgody posiadacza odpadów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 6
1. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia jej przez każdą ze stron, bez podawania przyczyn, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
2. Posiadaczowi odpadów przysługuje prawo rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym, w razie powtarzających się przypadków nieterminowego wywozu odpadów lub zalegania z płatnościami.
3. Umowa ulega rozwiązaniu w przypadku wygaśnięcia zezwolenia na zbieranie i transport odpadów o kodach 13 02 08*, 16 01 07*, 15 01 02, posiadanego przez odbiorcę odpadów. Odbiorca odpadów zobowiązany jest poinformować posiadacza odpadów
o wygaśnięciu zezwolenia, a jeśli tego nie uczyni, ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe z tego powodu.
4. Odbiorca odpadów zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Jakości i Zarządzania Środowiskiem oraz znaczącymi i średnioznaczącymi aspektami środowiskowymi MPK S.A., na podstawie materiałów, które są opublikowane na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.
§ 7
1. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W sprawach nieuregulowanych w umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
3. Spory powstałe na tle realizacji niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby posiadacza odpadów.
4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jednym dla posiadacza odpadów i jednym dla odbiorcy odpadów.