Wnioski, skargi, pochwały
Zanim wypełnicie Państwo formularz skarg, bardzo prosimy o zapoznanie się z poniższą listą tematów, które nie należą do kompetencji MPK S.A. w Krakowie.
- Sprawy, z którymi pasażerowie powinni zwracać się do Zarząd Dróg Miasta Krakowa:
· problemy związane z infrastrukturą (tory i sieć trakcyjna), np.:zatrzymanie tramwaju z powodu przeciążenia trakcji, żądanie usunięcia kabli podtrzymujących trakcję tramwajową
z budynków mieszkalnych, zły stan torowisk itp.
· kwestie dot. modernizacji, remontów i naprawy dróg, budowy zatok przystankowych.
- Tematy znajdujące się w gestii Zarządu Transportu Publicznego:
· kwestie związane z zwiększeniem oferty przewozowej np.: zwiększenie liczby kursów, zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów komunikacji miejskiej, badanie potoków pasażerskich, zmiana tras pojazdów, zbyt duże napełnienie w pojazdach (badanie napełnień w ramach optymalizacji przewozów), zbyt duże ograniczenia komunikacji w porze wieczornej i nocnej
· sprawy organizacji komunikacji miejskiej na czas remontów np.: organizacja objazdów, ustalenie nowych tras, lokalizacja przystanków, określenie częstotliwości kursowania linii
· sprawy ustawiania nowych przystanków, nowych zadaszeń i nowych wiat oraz przesunięć przystanków
- Tematy znajdujące się w gestii Zarządu Transportu Publicznego i Rady Miasta Krakowa:
· sprawy cenników biletów, uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów, nowych nominałów biletów
MPK S.A. w Krakowie nie zajmuje się kontrolą biletową. Wszystkie skargi dotyczące kontroli powinny być kierowane do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.
Uprzejmie informujemy, że linie miejskie: 102, 103, 106, 109, 110, 113, 126, 129, 136, 142, 147, 152, 159, 163, 178, 184, 189, 193, 196, 413, 442, 496, 501, 511, 578, linie nocne 603, 612 (razem 27 linii) są obsługiwane przez prywatnego przewoźnika Mobilis Sp. z o. o.
1) Od 19 października 2024 – nowa umowa firmy Mobilis Sp. z o.o. z Gminą Kraków / ZTP (komunikat nr 243 / 2024): linie przekazane do Mobilisa od MPK S.A. w Krakowie: 110, 113, 129, 163, 184, 189, 196, 496;
nowe linie Mobilisa 126, 147;
2) W okresie od 12 listopada do 31 grudnia 2024 – linia 511 była tymczasowo przekazana od Mobilisa do MPK S.A. w Krakowie (kom. nr 269 + 308 / 2024).
stan obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.
email: krakow@mobilis.pl