Menu dla Pasażera - szczegóły

Wagon GT8S

Przegubowe czterowózkowe, silnikowe wagony GT8S pochodzą z Dusseldorfu. Zostały wyprodukowane przez firmę DUWAG w latach 1973- 1975. Są to jedne z ostatnich wagonów tej firmy w "okrągłej" stylistyce lat 50-tych o 60-tych. Następnymi były już "kanciaste" wagony N8. Wagony GT8S posiadają  automatyczny układ rozruchowy Sematic, podobny do zastosowanego w wagonach N8S.

 Do Krakowa pierwszy wagon dotarł we wrześniu 2009 roku, zaś eksploatowany jest od listopada 2009roku. Tramwaje te są sukcesywnie modernizowane. Wagony: RF310 - RF313 zostały wyposażone w człon niskopodłogowy i układ sterowania energoelektroniczny. W pozostałych zmodernizowanych wagonach:  wstawiono człon niskopodłogowy, lecz pozostawiono dotychczasowy system sterowania. Aktualnie nie ma już oryginalnych w całości wysokopodłogowych wagonów tego typu. 

 Wagon GT8S na ul. Klimeckiego po oddaniu do użytku I etapu linii tramwajowej do Płaszowa (fot. Tomasz Czauderna)

 

Wagony GT8N (zmodernizowane) na ul. Dietla na tymczasowej końcówce podczas remontu torów na skrzyżowaniu Dietla/Stradom/Krakowska (fot. Tomasz Czauderna)

 

Dane techniczne wagonu GT8S.

Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

 

 

Wagon GT8S

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

3.

Długość

mm

26200

4.

Szerokość

mm

2420

5.

Wysokość nadwozia

mm

 3460

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6200/6500/6200

7.

Rozstaw osi

mm

1800

8.

Masa własna

kg

35 000

9.

Masa całkowita

kg

49 000

10.

Miejsca ogółem

pas.

 200

11.

Miejsca siedzące

pas.

51

12.

Wysokość podłogi

mm

880

13.

Silniki (moc ciągła)

kW 

2*150

14.

Średnica kół tocznych

mm

670

Lp.