Menu dla Pasażera - szczegóły
Wagon GT8S
Przegubowe czterowózkowe, silnikowe wagony GT8S pochodzą z Dusseldorfu. Zostały wyprodukowane przez firmę DUWAG w latach 1973- 1975. Są to jedne z ostatnich wagonów tej firmy w "okrągłej" stylistyce lat 50-tych o 60-tych. Następnymi były już "kanciaste" wagony N8. Wagony GT8S posiadają automatyczny układ rozruchowy Sematic, podobny do zastosowanego w wagonach N8S.
Do Krakowa pierwszy wagon dotarł we wrześniu 2009 roku, zaś eksploatowany jest od listopada 2009roku. Tramwaje te są sukcesywnie modernizowane. Wagony: RF310 - RF313 zostały wyposażone w człon niskopodłogowy i układ sterowania energoelektroniczny. W pozostałych zmodernizowanych wagonach: wstawiono człon niskopodłogowy, lecz pozostawiono dotychczasowy system sterowania. Aktualnie nie ma już oryginalnych w całości wysokopodłogowych wagonów tego typu.
Wagon GT8S na ul. Klimeckiego po oddaniu do użytku I etapu linii tramwajowej do Płaszowa (fot. Tomasz Czauderna)
Wagony GT8N (zmodernizowane) na ul. Dietla na tymczasowej końcówce podczas remontu torów na skrzyżowaniu Dietla/Stradom/Krakowska (fot. Tomasz Czauderna)
Dane techniczne wagonu GT8S.
Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.
|
Wagon GT8S |
|
|
|
|
|
|
1. |
Wielkość |
- |
Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy |
2. |
Rodzaj |
- |
wysokopodłogowy |
3. |
Długość |
mm |
26200 |
4. |
Szerokość |
mm |
2420 |
5. |
Wysokość nadwozia |
mm |
3460 |
6. |
Rozstaw czopów skrętu |
mm |
6200/6500/6200 |
7. |
Rozstaw osi |
mm |
1800 |
8. |
Masa własna |
kg |
35 000 |
9. |
Masa całkowita |
kg |
49 000 |
10. |
Miejsca ogółem |
pas. |
200 |
11. |
Miejsca siedzące |
pas. |
51 |
12. |
Wysokość podłogi |
mm |
880 |
13. |
Silniki (moc ciągła) |
kW |
2*150 |
14. |
Średnica kół tocznych |
mm |
670 |
Lp. |
|
|
|