Menu dla Pasażera - szczegóły
Wagon EU8N
Wagony EU8N to dawne Wiedeńskie wagony E6. W Wiedniu wagony E6 wraz z doczepami C6 obsługiwały linię kolei miejskiej/metra lekkiego U6. Pierwotnie były to wagony dwukierunkowe. Oryginalny E6 przez kilka tygodni obsługiwał tymczasową linię 72 w 2008 roku. Wagony te zostały przebudowane na jednokierunkowe i dodano w nich środkowy człon niskopodłogowy. Obecnie kursuje 40 wagonów. Modernizacje zostały wykowane przez Stację Osługi i Remontów MPK SA w Krakowie.
|
EU8N |
Długość [mm] |
26 615 |
Szerokość [mm] |
2 305 |
Wys. od główki szyny [mm] |
3 239 |
Masa własna wagonu [kg] |
33 410 |
liczba miejsc siedzących |
48 |
liczba miejsc stojących |
158 |
Wys. podłogi od główki szyny [mm] |
290 / 942 |
Rozstaw osi [mm] |
1 800 |
Odległość osi wózków [mm] |
6 000/7 200/6 000 |
Średnica koła tocznego [mm] |
690 |
moc [kW] |
2 x 190 |
PRODUCENT |
Bombardier – Rotax DÜWAG |
Oryginalny wagon E6 na Al. Pokoju w czasie przebudowy Ronda Grzegórzeckiego w 2008 roku (Fot. Tomasz Czauderna)
Wagon EU8N na Rondzie Mogilskim