Menu dla Pasażera - szczegóły
PN3
Wagon typu PN3 - Maschinenfabrik Augsburg Nurnberg, Niemcy
Przyczepa tramwajowa typu PN3 nr 555 (1909 r.)
W 1941 roku do Krakowa sprowadzono wiele wagonów z niemieckich miast. Gdzie indziej zbędne, tu miały rozwiązać podstawowe problemy komunikacyjne. Obok wagonów silnikowych z Norymbergi sprowadzone zostały 23 wagony doczepne serii 300. Pochodzące z 1909 roku niewielkie wagony dopełniły swej egzystencji na krakowskich ulicach w niezwykle trudnych warunkach eksploatacji. Ostatni został skreślony z inwentarza w 1959 roku. Po wycofaniu z ruchu służyły jako magazyny czy element placu zabaw. Zrekonstruowany wagon odpowiada pierwotnemu wyglądowi z wieloma zmianami wprowadzonymi w trakcie użytkowania w Krakowie.
WAGONY SN3 + PN3 (eksploatowane w latach: )
DANE TECHNICZNE PN3 |
|
Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
Rodzaj | Przyczepa, dwukierunkowa, wysokopodłogowa |
Długość | 6 600 mm |
Szerokość | 2 040 mm |
Wysokość nadwozia | 3 015 mm |
Rozstaw czopów skrętu | - |
Rozstaw osi | 2 500 mm |
Masa własna | 3 500 kg |
Masa całkowita | 6 250 kg |
Miejsca ogółem | 40 |
Miejsca siedzące | 16 |
Wysokość podłogi | 850/730 mm |
Silniki | - |
Średnica kół tocznych | 800 mm |