Menu dla Pasażera - szczegóły
N
Wagon typu N - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów
Wagon silnikowy typu N nr 20 (1956 r.)
W ciągu kilkudziesięciu lat eksploatacji wagony tramwajowe przechodziły wiele remontów i modernizacji, ale największe zmiany zostały wprowadzone na początku lat siedemdziesiątych XX wieku. Z uwagi na wprowadzenie pętli służących do nawracania wagonów zrezygnowano z dwukierunkowości pojazdów co zainicjowało wprowadzenie wielu zmian we wnętrzu pojazdu. Ze względów bezpieczeństwa wprowadzono elektrycznie zamykane drzwi, a konduktorów zastąpiły automaty do sprzedaży biletów i kasowniki. Wnętrze wagonu jak i jego oznakowanie odpowiada wyposażeniu końca lat siedemdziesiątych XX wieku.
DANE TECHNICZNE N | |
Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
Rodzaj | Silnikowy , jednokierunkowy, wysokopodłogowy |
Długość | 10 400 mm |
Szerokość | 2 167 mm |
Wysokość nadwozia | 3 140 mm |
Rozstaw czopów skrętu | - |
Rozstaw osi | 3 000 mm |
Masa własna | 14 000 kg |
Masa całkowita | 20 600 kg |
Miejsca ogółem | 96 |
Miejsca siedzące | 16 |
Wysokość podłogi | 945/765 mm |
Silniki | 2x60 kW |
Średnica kół tocznych | 800 mm |