Menu dla Pasażera - szczegóły
LORA
Wagon typu ND - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów, MPK Kraków
Wagon techniczny typu Lora - wagon przyczepa typu ND (przebudowany na wagon techniczny) nr 1031 (1956 r.)
Potrzeby prawidłowej obsługi infrastruktury torowej i zużyciu dotychczasowych pojazdów w 1984 roku podjęto w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie decyzję o przebudowie wagonu liniowego na pojazd techniczny typu Lora. Do przebudowy wybrano wagon oznaczony dotychczas numerem inwentarzowym 632 pochodzący z 1956 roku. Wagon poddano całkowitej przebudowie, usunięto dach, skrócono słupki, zabudowano burty. W przednim i tylnym pomoście z prawej i lewej strony pozostawiono otwory wejściowe. Wagon służył do przewozu dużych części i materiałów pomiędzy magazynami zajezdni tramwajowej do zajezdni w Nowej Hucie.
MPK poddało wagon gruntownej odnowie w latach 2020 - 2021. Wagonowi przywrócono pierwotne przeznaczenie techniczne, wyposazenie, malatorę i numer niegdyś eksploatowanego w latach osiemdziesiątych XX wieku w MPK w Krakowie.
DANE TECHNICZNE LORA | |
Wielkość | Wagon techniczny |
Rodzaj | LORA |
Długość | 10 400 mm |
Szerokość | 2 167 mm |
Wysokość nadwozia | 1 598 mm |
Rozstaw czopów skrętu | - |
Rozstaw osi | 3 000 mm |
Masa własna | 7 000 kg |
Masa całkowita | - |
Miejsca ogółem | - |
Miejsca siedzące | - |
Wysokość podłogi | 890 mm |
Silniki | - |
Średnica kół tocznych | 800 mm |