Menu dla Pasażera - szczegóły

LORA

Wagon typu ND - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów, MPK Kraków

Wagon techniczny typu Lora - wagon przyczepa typu ND (przebudowany na wagon techniczny) nr 1031 (1956 r.)

Potrzeby prawidłowej obsługi infrastruktury torowej i zużyciu dotychczasowych pojazdów w 1984 roku podjęto w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie decyzję o przebudowie wagonu liniowego na pojazd techniczny typu Lora. Do przebudowy wybrano wagon oznaczony dotychczas numerem inwentarzowym 632 pochodzący z 1956 roku. Wagon poddano całkowitej przebudowie, usunięto dach, skrócono słupki, zabudowano burty. W przednim i tylnym pomoście z prawej i lewej strony pozostawiono otwory wejściowe. Wagon służył do przewozu dużych części i materiałów pomiędzy magazynami zajezdni tramwajowej do zajezdni w Nowej Hucie.

MPK poddało wagon gruntownej odnowie w latach 2020 - 2021. Wagonowi przywrócono pierwotne przeznaczenie techniczne, wyposazenie, malatorę i numer niegdyś eksploatowanego w latach osiemdziesiątych XX wieku w MPK w Krakowie.

 

DANE TECHNICZNE LORA
Wielkość Wagon techniczny
Rodzaj LORA
Długość 10 400 mm
Szerokość 2 167 mm
Wysokość nadwozia 1 598 mm
Rozstaw czopów skrętu -
Rozstaw osi 3 000 mm
Masa własna 7 000 kg
Masa całkowita -
Miejsca ogółem -
Miejsca siedzące -
Wysokość podłogi 890 mm
Silniki -
Średnica kół tocznych 800 mm