Menu dla Pasażera - szczegóły
4ND
Wagon tramwajowy typu 4ND - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów Polska
Przyczepa tramwajowa typu 4ND nr 573
W 1956 roku korzystając z doświadczeń eksploatatorów i uwag wnoszonych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne wprowadzono do produkcji zmodernizowaną wersję wagonu tramwajowego opracowaną przez Centralne Biuro Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu i Chorzowską Wytwórnię Konstrukcji Stalowych "KONSTAL". Z zewnatrz w stosunku do wagonu typu N pojazd wyróżniały w zasadzie zmienione drzwi wejściowe. Odróżniały się od dotychczas stosowanych tramwajów także zmienionymi pomostami. W celu uzyskania niezbędnego miejsca przesunięto stopień wejściowy do przestrzeni pasażerskiej w stronę pomostu. Pudło wagonu uzyskało w ten sposób niewielkie nieotwierane okno za drzwiami. Równocześnie zmniejszono boczne okno na pomoście.
Pojazd przed renowacją zachowany był w złym stanie techniczny z licznymi zmianami wynikającymi z codziennej eksploatacji pojazdu na linii. Po przeprowadzonym w latach 2017 - 2018 remoncie nadwozia pojazd w stanie bardzo dobrym. Przeprowadzona naprawa miała na celu doprowadzenie do rucho pojazdu i przywrócenie wszelkich oryginalnych elementów przyczepy. Pojazd otrzymał wygląd i wyposażenie stosowane w czasie eksplotacji w Krakowie w latach sześćdziesiątych XX w.
DANE TECHNICZNE 4ND | |
Wielkość | Wagon jednoczłonowy |
Rodzaj | Przyczepa, dwukierunkowa, wysokopodłogowa |
Długość | 10 650 mm |
Szerokość | 2 200 mm |
Wysokość nadwozia | 3 320 mm |
Rozstaw czopów skrętu | - |
Rozstaw osi | 1 900 mm |
Masa własna | 10 000 kg |
Masa całkowita | 15 600 kg |
Miejsca ogółem | 80 |
Miejsca siedzące | 24 |
Wysokość podłogi | 890 mm |
Silniki | - |
Średnica kół tocznych | 800 mm |