Menu dla Pasażera - szczegóły

4ND

Wagon tramwajowy typu 4ND - Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych, Chorzów Polska

Przyczepa tramwajowa typu 4ND nr 573

W 1956 roku korzystając z doświadczeń eksploatatorów i uwag wnoszonych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne wprowadzono do produkcji zmodernizowaną wersję wagonu tramwajowego opracowaną przez Centralne Biuro Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu i Chorzowską Wytwórnię Konstrukcji Stalowych "KONSTAL". Z zewnatrz w stosunku do wagonu typu N pojazd wyróżniały w zasadzie zmienione drzwi wejściowe. Odróżniały się od dotychczas stosowanych tramwajów także zmienionymi pomostami. W celu uzyskania niezbędnego miejsca przesunięto stopień wejściowy do przestrzeni pasażerskiej w stronę pomostu. Pudło wagonu uzyskało w ten sposób niewielkie nieotwierane okno za drzwiami. Równocześnie zmniejszono boczne okno na pomoście. 

Pojazd przed renowacją zachowany był w złym stanie techniczny z licznymi zmianami wynikającymi z codziennej eksploatacji pojazdu na linii. Po przeprowadzonym w latach 2017 - 2018 remoncie nadwozia pojazd w stanie bardzo dobrym. Przeprowadzona naprawa miała na celu doprowadzenie do rucho pojazdu i przywrócenie wszelkich oryginalnych elementów przyczepy. Pojazd otrzymał wygląd i wyposażenie stosowane w czasie eksplotacji w Krakowie w latach sześćdziesiątych XX w. 

 

 

DANE TECHNICZNE 4ND
Wielkość Wagon jednoczłonowy
Rodzaj Przyczepa, dwukierunkowa, wysokopodłogowa
Długość 10 650 mm
Szerokość 2 200 mm
Wysokość nadwozia 3 320 mm
Rozstaw czopów skrętu -
Rozstaw osi 1 900 mm
Masa własna 10 000 kg
Masa całkowita 15 600 kg
Miejsca ogółem 80
Miejsca siedzące 24
Wysokość podłogi 890 mm
Silniki -
Średnica kół tocznych 800 mm