Menu dla Pasażera - szczegóły
Autobusy elektryczne
Autobusy elektryczne są w eksploatacji od 2014 roku. Na początku były to wyłącznie autobusy dzierżawione od różnych zagranicznych firm. Na początku 2016 roku wprowadzono do eksploatacji autobus SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC, który wcześniej był pojazdem testowym producenta. Od września 2016 eksploatowane są 4 autobusy SOLARIS URBINO 8,9E. W styczniu 2017 roku wprowadzono do eksploatacji kolejny autobus SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC, który także wcześniej był pojazdem testowym producenta.
Kolejne autobusy elektryczne wprowadzono do ruchu 9.08.2017r. Nowe Solarisy Urbino 12 electric dla krakowskiego MPK S.A. w Krakowie są wyposażone w centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW i baterie typu Solaris High Energy o pojemności 160 kWh. Z kolei przegubowe Urbino 18 electric napędzane są silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW, a energia elektryczna do jego napędzania gromadzona jest w bateriach typu Solaris High Energy o pojemności 200 kWh. Wszystkie zamówione przez MPK S.A. pojazdy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy (w którym za bilet będzie można zapłacić zarówno monetami, jak i kartą płatniczą), monitoring oraz nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Baterie autobusów mogą być ładowane na dwa sposoby: przez zamontowany na dachu pantograf lub podczas przebywania na terenie zajezdni przez złącze typu plug-in. W marcu 2021 roku rozpoczęło się wprowadzanie autobusów przegubowych SOLARIS U18E z zamówienia obejmującego 50 autobusów tego typu.