Menu dla Pasażera - szczegóły

SOLARIS URBINO 18 Hybrid

test

Pierwszy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid został wprowadzony do eksploatacji w grudniu 2014 roku. Był to autobus demonstracyjny producenta. Ten autobus ma napęd hybrydowy szeregowy.

Kolejne autobusy hybrydowe wprowadzono do eksploatacji w grudniu 2016 roku. Idea napędu hybrydowego polega na optymalizacji momentu napędowego silnika spalinowego i elektrycznego oraz możliwości rekuperacji energii hamowania.

Silnik spalinowy napędza prądnicę, która zasila silnik elektryczny. Podczas hamowania energia hamowania rekuperacyjnego silników elektrycznych jest gromadzona w akumulatorach i kondensatorach. oprócz tego w pojazdach występuje automatyczna skrzynia biegów, która załącza również bezpośredni tradycyjny napęd silnika spalinowego za pomocą automatycznej skrzyni biegów ALISSON.

Solaris U18 Hybrid na ul. Walerego Sławka

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Mega, niskopodłogowy, 6*2 

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

18000

4.

Szerokość

mm

 2550

5.

Wysokość

mm

3300

6.

Rozstaw osi

mm

5130+6770

7.

Masa własna

kg

17850

8.

Masa całkowita

kg

28000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

142

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

43+1

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

 

12.

silnik

 

 CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 94kW

13.

Usytuowanie silnika

-

 tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo