Menu dla Pasażera - szczegóły
SOLARIS U12.9 HYBRID
Autobusy Solaris Urbino 12,9 Hybrid zostały wyprodukowane w roku 2014 i pierwotnie jeździły w Norwegii. We wrześniu 2018 r. zostały wprowadzone do eksploatacji w MPK SA w Krakowie i służą przede wszystkim do obsługi linii aglomeracyjnych. Są wyposazone w dwoje drzwi i większą liczbę miejsc siedzących. Napęd tych autobusów określa się jako hybrydowy- równoległy. Podstawową rolę pełni silnik spalinowy CUMMINS wraz z sekwencyjną, elektromagnetyczną 6 biegową skrzynią EATON. Silnik elektryczny pełni rolę pomocniczą podczas rozruchu, jazdy pod górę a także rolę hamującą. Podczas hamowania następuje ładowanie akumulatorów.
|
SOLARIS U12,9 HYBRID |
|
|
1. |
Wielkość |
- |
MAXI 13m (2-drzwiowy) |
2. |
Rodzaj |
- |
niskopodłogowy |
3. |
Długość |
mm |
12900 |
4. |
Szerokość |
mm |
2550 |
5. |
Wysokość |
mm |
3100 |
6. |
Rozstaw osi |
mm |
5900 |
7. |
Masa własna |
kg |
12100 |
8. |
Masa całkowita |
kg |
18000 |
9. |
Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie |
pas. |
86 |
10. |
Miejsca siedzące nominalnie |
pas. |
36 |
11. |
Wysokość podłogi między osiami |
mm |
|
12. |
silnik |
|
CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 44 kW |
13. |
Usytuowanie silnika |
- |
tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo |