MERCEDES CITARO

Autobusy MERCEDES O 530G CITARO są jednymi z najbardziej znanych i najliczniejszych  w Europie. Do Krakowa pierwsze pojazdy z silnikiem EURO V zostały dostarczone w listopadzie 2008 roku. Zakupiono wtedy 10 sztuk. Kolejne 12 autobusów zostało wprawadzone do ruchu w październiku i listopadzie 2009 roku. Następne wprowadzono do ruchu na początku 2011 roku. Autobusy posiadają automatyczne skrzynie biegów  ZF 6 biegowe. Wszystkie autobusy stacjonują od początku na terenie zajezdni i stacji obsługi Wola Duchacka. Podobnie jak w Solarisach silniki umieszczono  pionowo, podłużnie w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, monitory reklamowe i automaty biletowe. W czerwcu 2018 roku został wprowadzony do eksploatacji podobny 1 autobus Mercedes Conecto (będący turecką wersją Mercedesa Citaro). 

Mercedes Citaro na końcówce Cmentarz Batowice (Fot. Tomasz Czauderna)

 Mercedes Citaro na Rondzie Grunwaldzkim (Fot. Tomasz Czauderna)

 

 

 

 

 

 

MERCEDES Citaro

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

17940

4.

Szerokość

mm

2550

5.

Wysokość

mm

3076

6.

Rozstaw osi

mm

5845+5990

7.

Masa własna

kg

16625

8.

Masa całkowita

kg

29000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

165

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

34

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

350 mm 

12.

silnik

 

MB 11967cm260kW(354KM)/2000 obr./min 1600 Nm/1100 obr./min

13.

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik pionowy

 

 

 

 

Lp.