Aktualności

12.07.2020

Wagon Linke-Hofmann kursował na Krakowskiej Linii Muzealnej

 

#zwiedzajkrakow W  niedzielę, 12 lipca krakowianie i turyści znów mogli zwiedzać Kraków z okien zabytkowych tramwajów. Tym razem na Krakowskiej Linii Muzealnej kursowały dwa wyjątkowe wagony: Linke-Hofmann oraz wraz z zabytkowym wagonem doczepnym.

 

Wrocławski wagon Linke-Hofmann z 1925 roku to pierwszy zabytkowy wagon w kolekcji MPK SA. Gdy trafił do Krakowa często „grał” w filmach rolę krakowskiego tramwaju. Po wyremontowaniu przez MPK w 1985 roku, był pierwszym czynnym zabytkowym wagonem elektrycznym, którym mogli podróżować mieszkańcy miasta.

W zabytkowych tramwajach obowiązuje aktualna taryfa biletowa (w tym roku nie będzie możliwość zakupu biletu u osób z obsługi linii). Pasażerowie mają obowiązek posiadania maseczek. Podobnie jak w innych pojazdach także na Krakowskiej Linii Muzealnej jest limit osób, które jednocześnie mogą podróżować (obecnie wynosi on 50 proc. wszystkich dostępnych miejsc). Dokładna informacja o liczbie osób, które będą mogły jednocześnie podróżować została umieszczona przy drzwiach wewnątrz pojazdów. Zabytkowe tramwaje będą także dezynfekowane, w tym szczególnie te elementy, których dotykają pasażerowie.

Szczegółowy rozkład jazdy linii nr 0 jest dostępny na stronie internetowej www.mpk.krakow.pl.

Krakowska Linia Muzealna jest częścią kampanii informacyjno-społecznej „Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków”, która trwa już od 30 maja. W ramach działań realizowanych w czasie akcji Miasto Kraków i Krakowskie Biuro Festiwalowego zapraszają do ponownego odkrywania piękna naszego miasta oraz spacerowania śladem tematycznych tras, które można znaleźć na stronie Krakow.Travel. Linia będzie zatrzymywać się w pobliżu muzeów, które są partnerami kampanii i specjalnie na ten cel przygotowały specjalne oferty dla krakowianek i krakowian. Szczegóły na temat kampanii można znaleźć na stronie www.badzturysta.pl. Zachęcamy także do zamieszczania w mediach społecznościowych zdjęć oraz materiałów video z podróży zabytkowymi tramwajami oraz dodawania hashtagów #badzturysta, #zwiedzajkrakow oraz #badzturystawswoimmiescie, a także oznaczania profili MPK S.A. w Krakowie i kampanii (Facebook: Bądź turystą w swoim mieście – zwiedzaj Kraków; Instagram: @BadzTurysta).