Aktualności
MPK SA kontroluje stacje obsługi tramwajów i autobusów
W okresie pandemii koronawirusa jeszcze większe znaczenie zyskał konkurs na najlepszą stację obsługi tramwajów i autobusów. W okresie jesieni 2019 i wiosny 2020 w ramach konkursu była przeprowadzana regularna ocena każdej ze stacji. Oceniana była m.in. czystość, a także ład i porządek na stanowiskach pracy. Komisja sprawdzała także m.in. stan apteczek pierwszej pomocy. W marcu 2020 roku po wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego dokładanie sprawdzane było także stosowanie procedur, których celem była troska o bezpieczeństwo pracowników.
W oficjalnym podsumowaniu konkursu o tytuł najlepszej stacji obsługi za okres jesieni 2019 i wiosny 2020 w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pierwsze miejsce i tytuł najlepszej stacji zdobyła Stacja Obsługi Autobusów Bieńczyce, zarządzana przez Władysława Żmudę. Drugie miejsce uzyskała Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka, a trzecie Stacja Obsługi Płaszów. Wręczenie wyróżnień dla kierowników tych obiektów odbyło się 20 maja 2020 roku w siedzibie MPK SA w Krakowie przy zachowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Dyplomy i nagrody dla zwycięzców wręczył Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA.
Konkurs na najlepszą stację obsługi organizowany jest w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie już od kilkudziesięciu lat.
Kierownik zwycięskiej stacji otrzymuje nagrodę finansową, która jest przeznaczana na inwestycje poprawiające warunki pracy.