Aktualności

25.02.2020

Poznaliśmy Dźwigaczy Kultury 2019 roku

Bank Millenium i Mediam nagrodzone Złotymi Dźwigaczami Krakowskiego Biura Festiwalowego. Wśród partnerów medialnych złote wyróżnienie otrzymała TVP Kultura. Za to Ambasadorem Dźwigaczy Kultury została Cafe NOWA Księgarnia. Wśród nagrodzonych także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie.

Nagrody to symbol tego, jak ważne dla rozwoju kultury jest wsparcie biznesu i mediów. W tym roku zostały wręczone po raz ósmy, na pięknym dziedzińcu Muzeum Książąt Czartoryskich. W swoich planach budżetowych i marketingowych znajdują miejsce na kulturę. Wspierają, pomagają i częściowo finansują spotkania, koncerty oraz festiwale przygotowywane przez KBF. Dlatego już od ośmiu lat Krakowskie Biuro Festiwalowe nagradza partnerów i sponsorów.

– Kultura, rozumiana jako kreatywność, wolność słowa, wolność tworzenia i odskocznia od codzienności, gwarantuje zachowanie swego rodzaju równowagi. Zarówno w odniesieniu do całego społeczeństwa, jak i nas samych – uczestników wydarzeń kulturalnych, koncertów, spotkań z autorami, wystaw – mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego.

– Kultura zasługuje więc na finansowanie nie tylko ze środków publicznych, ale także prywatnych. To dlatego od lat budujemy i utrzymujemy relacje z lokalnymi firmami, przedsiębiorstwami działającymi ogólnopolsko, jak i globalnymi markami. Razem z nimi tworzymy dla mieszkańców oraz turystów ofertę kulturalną Krakowa – dodaje.

Złotym Sponsorem został Bank Millenium, który od siedmiu lat wspiera festiwal Sacrum Profanum przedstawiający muzykę współczesną i eksperymentalną, ewoluujący wraz z naszą publicznością, a jednocześnie kształtujący trendy.

Złotym Partnerem jest również Mediam – firma, dzięki której fasada Pałacu Sztuki zamieniła się w płótno malowane światłem i tworzyła niesamowite, multimedialne widowisko nadające wyjątkową oprawę Krakowskiemu Salonowi Sztuki.

Ambasadorem Dźwigaczy Kultury utytułowaliśmy Cafe NOVA Księgarnię za skupienie wokół Zgody 7 społeczności Nowej Huty, a także za wypracowanie nowej jakości relacji z lokalnym biznesem i współpracę z PGE EC – Mecenasem Punktu Zgody 7.

 

Złoty Patron Medialny to tym razem TVP Kultura, czyli medium, które kulturę wyróżnia już w samej nazwie – ale oczywiście na tym nie poprzestaje. Wręcz przeciwnie, to tylko potwierdzenie długoletniej, konsekwentnej i wszechstronnej działalności na rzecz kultury.

Wszyscy nagrodzeni otrzymali oprawione prace autorstwa Alicji Wróblewskiej, artystki zainspirowanej postacią mitologicznego Atlasa dźwigającego na własnych barkach sklepienie niebieskie, by świat mógł dalej istnieć.

– Dziś świat wstrząsany jest falami kryzysów natury politycznej, ekonomicznej czy klimatycznej, a do ludzkiej świadomości coraz bardziej przenika myśl, że zaradzić im możemy jedynie wspólnymi siłami – mówi autorka. Symbolem takiej współpracy w skali Krakowa i Polski – w środowiskach kultury i sztuki, biznesu i mediów – uczyniliśmy w tym roku artystyczną wizję Atlasa powstałą w duchu upcyklingu: obiekt na fotografii autorstwa Alicji Wróblewskiej został wykonany w całości z odzyskanego plastiku.

W muzycznej oprawie Gali Dźwigaczy Kultury, która odbyła się na dziedzińcu Muzeum Książąt Czartoryskich, dominowały dźwięki takich instrumentów, jak marimby, saksofony i wibrafon – a to za sprawą kwartetu saksofonowego i zespołu Marimbazzi Duo.