Aktualności

31.07.2018

Od 1 sierpnia tańsze bilety dla posiadaczy Karty Krakowskiej

 

Praca na dwie zmiany, od 6.00 do 22.00, ok. 35 osób na jednej zmianie – tak funkcjonuje Zespół Back Office w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym S.A. w Krakowie, który od 2 lipca 2018 roku zajmuje się rozpatrywaniem wniosków mieszkańców i podatników o Kartę Krakowską. Tam również odbywa się drukowanie plastikowych nośników Karty Krakowskiej, nadawanie uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach (np. Krakowskiej Karcie Miejskiej) oraz przygotowywanie ich do wysyłki. Każdego dnia weryfikowanych jest ok. 2 000 wniosków.

Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wniosku mogą liczyć na pomoc specjalnie uruchomionej Infolinii. Telefony mieszkańców od poniedziałku do  piątku, w godz. 8.00-20.00 odbiera 6 osób. Każdego dnia jest to ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących.
W piątek 27 lipca 2018 roku rozmów wychodzących było jeszcze więcej, bo prawie 500. Jak wynika ze statystyk w ok. 70 proc. przypadków czas oczekiwania na rozmowę wyniósł tego dnia mniej niż 1 minutę.

Zespół zajmujący się reklamacjami stara się na bieżąco pomagać tym osobom, których wnioski nie zostały jeszcze pozytywnie zweryfikowane. Dzieje się tak z powodu błędów popełnianych podczas wypełniania wniosku. Najczęstsze błędy to:

1. Nieprawidłowe zdjęcie (m.in. zdjęcia grupowe, z zasłoniętą twarzą, zdjęcie w ciemnych okularach, zdjęcie flagi klubu sportowego, zdjęcia zwierząt)

2. Błędny adres e-mail

3. Nieprawidłowy PESEL

4. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych

Okazuje się, że błędy najczęściej popełniają osoby, które składają wnioski papierowe. Potwierdzają to statystyki, reklamacje dotyczą bowiem ok. 7 proc. wniosków składanych w wersji papierowej.

Do 31 lipca 2018 roku zostało już złożonych ponad 62 000 wniosków, co dotyczy ok. 75 000 mieszkańców, w tym dzieci (wniosek o Kartę Krakowską składają osoby dorosłe, ale mogą do niego dołączyć dzieci, które nie skoczyły 18 lat). Osoby, które posiadają już uprawnienia wynikające z Karty Krakowskiej od 1 sierpnia (środa) będą mogły kupić tańsze bilety. Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowych normalnych i ulgowych na 1 linię, 2 linie, całą sieć w strefie I (miasto Kraków) oraz biletu semestralnego. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszy bilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na 3 miesiące. Aby zwrócić na to uwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnione innym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie będzie o tym także informował mieszkańców specjalny napis.

Osoby, które wybrały wersję mobilną Karty Krakowskiej będą kupować bilet logując się na stronie www.kk.krakow.pl. Po zalogowaniu wystarczy wybrać zakładkę „Bilety”, a następnie „Zakup Biletów”. Po wyborze rodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia, które pojawiają się na ekranie. Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszcze tylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconego biletu z tym urządzeniem. Od tego momentu to smartfon staje się nośnikiem biletu okresowego. Podczas kontroli wystarczy zalogować się w telefonie na swoje konto i wybrać opcję „Kontrola biletów”.

Wkrótce wersja mobilna Karty Krakowskiej będzie dostępna w formie aplikacji.

Szczegółowe instrukcje zakupu biletów w automatach i w wersji mobilnej znajdą się m.in. na stronie internetowej www.kk.krakow.pl oraz www. krakow.pl