Aktualności

02.07.2018

Ruszyło składanie wniosków o wydanie Karty Krakowskiej

 


Od 1 lipca mieszkańcy Krakowa oraz osoby, które płacą w tym mieście podatki mogą składać wnioski o wydanie Karty Krakowskiej. Tylko w niedzielę, a więc w dniu rozpoczęcia przyjmowania wniosków drogą elektroniczną zrobiło to ponad 3,5 tysiąca osób.

Rejestracja na stronie internetowej www.kk.krakow.pl to najszybszy i najwygodniejszy sposób złożenia wniosku o Kartę Krakowską. Na początku trzeba dokonać rejestracji konta. Bardzo ważne jest w tym procesie prawidłowe wpisanie danych, m.in. adresu mailowego. Wpisanie błędnego adresu mailowego spowoduje, że osoba nie dokończy rejestracji, bo nie dotrze do niej link aktywacyjny. Warto pamiętać, że podczas wysyłania wniosku można dokonać wyboru, co ma być nośnikiem uprawnień i ulg wynikających z Karty Krakowskiej. Może to być nowa Karta Krakowska w formie mobilnej i plastikowej, albo dotychczasowe nośniki biletów: Krakowska Karta Miejska, Krakowska Karta Rodzinna, Małopolska Karta Aglomeracyjna lub legitymacje studenckie. Składając wniosek decydujemy również o sposobie odbioru nowej Karty Krakowskiej. Możemy ją odebrać osobiście w jednym z sześciu Punktów Sprzedaży Biletów MPK SA w Krakowie lub zaznaczyć opcję dostawy kurierem.

Wnioski od 2 lipca można także składać w formie papierowej w 30 punktach na terenie całego miasta (szczegółowy wykaz tych punków znajduje się na stronie www.kk.krakow.pl). Osoby niezameldowane na pobyt stały w Krakowie, ale płacące tutaj podatki w trakcie składania wniosku powinny okazać jeden z poniższych dokumentów:

  • pierwszą stronę PIT z prezentatą urzędu skarbowego (pieczątką wpływu) lub potwierdzeniem jego złożenia,
  • pierwszą stronę PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru PIT (UPO),

w przypadku składania deklaracji podatkowej w formie elektronicznej,

  • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.

Dla osób składających wnioski o wydanie Karty Krakowskiej została uruchomiona specjalna infolinia, czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00. Pod numerem telefonu 12 254 14 00 można uzyskać pomoc w przypadku problemów, pytań lub wątpliwości związanych z programem Karta Krakowska. Można to także zrobić wysyłając maila na adres: kontakt@kk.krakow.pl.

Przypominamy, że mieszkańcy Krakowa będą mogli korzystać z Karty Krakowskiej od 1 sierpnia. Dzięki niej będą mieć prawo do zakupu  tańszych o 20% biletów okresowych komunikacji miejskiej oraz do rabatów w miejskich instytucjach kultury.